Mogyorókrémes-banános szelet


Első Freetellás receptem egy banános süti, ami amellett, hogy nem tartalmaz hozzáadott cukrot, glutén- és tejmentes is. A Freetella ugyanis egy olyan csokis mogyorókrém a Peaktől, ami nem tartalmaz semmi tejterméket és gluténtartalmú gabonaszármazékot. Nekem mondjuk nem emiatt keltette fel a figyelmemet, hanem azért, mert a tápanyagösszetétele is jobban tetszik (kevesebb zsír, ezáltal kevesebb kalória, magyarul: többet ehetek belőle :D), mint a Dietelláé, ami ugyan ilyen finom cukormentes csokis mogyorókrém.


No de ha gluten- és tejmentes a termék, azt szerettem vlna, ha a kész süti is az lesz, hogy az ezekre érzékenyek is fogyasszhassák. Íme, a recept:


HOZZÁVALÓK

(20x22 cm-es, vagy picit kisebb tepsihez, 16 kocka sütihez)

A tésztához:
120 g rizsliszt
120 g light margarin
120 g eritrit
50 g Freetella
1 jó érett banán
1 tojás
1 tk. sütőpor
1 tk. szódabikarbóna

A díszítés:
16 karika banán
25 g Freetella

Tipp: ha magasabb fehérje- és alacsonyabb szénhidráttatalmú sütit szeretnél, a lisztet részben fehérjeporral helyettesítheted. Banánosat, vaníliásat, vagy semleges ízűt ajánlok, vagy, ha a felső, csokis rétegbe külön teszel fehérjét, a csokis-mogyorós Slim Secret Proteint ajánlom, hogy fokozd az ízeket. ;)

ELKÉSZÍTÉS

A margarint, ha nem elég puha, kicsit melegítsd fel, de ne legyen folyós. A banánt villával nyomkodd szét, teljesen pépesre, majd keverd hozzá a margarinhoz. Az egészet keverd ki az eritrittel és a tojással, majd fokozatosan adagold hozzá a lisztet, a sütőport és a szódabikarbónát. A tészta felét oszdd el egy tepsi aljában. A maradékhoz jól keverd hozzá a Freetellát, majd kend a fehér tésztára a barna réteget.
170 °C-os sütőben süsd készre. Pontos időtartamot nem tudok, hogy meddig, sütőtől függ, én érzésre csináltam, a tetején láttam, amikor kész. Barnult már a széle és még hagytam, hogy a belseje is megsüljön.


Amikor elkészült és picit hűlt, vágd kockákra, de még ne vedd ki a tepsiből, mert ez után jön a díszítés: minden kocka közepére illessz egy banánkarikát, végül olvasztott Freetellával csorgass rá csíkokat.

Tápanyagtartalom:
1 db sütiben: 74 kcal, 1,2 g fehérje, 9,3 g szénhidrát, 3,7 g zsír






A receptet a Peak oldalára készítettem.