Mézes bagoly süti

Ez a süti két receptből született: az egyik a formához adta az ötletet. Ez egy linzer volt cuki bagoly alakú kekszként, viszont én most más tésztát akartam. A mézessüti fűszerkeverékem hátulján találtam egy tök jó receptet, amit könnyű volt egészséges összetevőkkel behelyettesíteni. Zsiradék nem volt benne, a cukor helyett eritrit, a liszt ott rozs volt, ami nem rossz, de nekem zab volt otthon, részben pedig protein palacsinta por. A mézet meghagytam benne, az tartja össze és mivel kevés tojásom volt és a fehérje eleve szárazabbá teszi a tésztát egy kis almát is beleturmixoltam.



HOZZÁVALÓK


  • 150 g zabliszt
  • 100 g protein palacsinta por
  • 60 g eritrit
  • 60 g méz
  • 1 tojás
  • 1 pici alma
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • mézeskalács fűszerkeverék


Díszítés:

  • kb. 30 g mandula
  • csoki, vagy bármilyen barna, kör alakú sütidísz



ELKÉSZÍTÉS


A tészta száraz összetevőit keverd össze, az almát pedig turmixold össze a tojással és a mézzel. Gyúrd össze a lisztes keveréket a mézessel.
Nyújtsd ki a tésztát, majd szaggass belőle nagyobb korongokat. A díszítés a következőképp történik:

  • A baglyok szárnyát a szaggatóval tudod kialakítani kétoldalt úgy, hogy csak félig nyomod a tésztába.
  • A szemek a szaggatásnál keletkező maradványokból formált kis gombócok. Ha valami süthető kis csokidíszed van, azt is most nyomd a gombócokba.
  • A csőr egy mandula. Ha nem akarna beletapadni a tésztába, kend le egy kis ecsettel vízzel. A szemeknél ugyan így.



A lábakat úgy tudod megcsinálni, hogy egy villát belenyomsz a korong aljába.
Ezek után 170 fokra előmelegített sütőben légkeverésen pár perc alatt megsül.
Nekem nem volt semmilyen csokicseppem, vagy barna kis kör díszem, így a szemeket olvasztott étcsokival utólag díszítettem ki.