Mogyorókrémes csillagok fehérje mázzal


Szerettem volna egy Dietellával töltött karácsonyi sütit készíteni, nézegettem sok mogyorókrémes receptet, így találtam egy olyat, ahol egy fehér és egy csokis keksz van összeragasztva. Ezt alakítottam át cukormentesre, zabliszttel és rizsliszttel, a cukromáz helyett pedig sűrűre kevert fehérjeporból készítettem rá bevonatot.


HOZZÁVALÓK


Tészta:

100 g zabpehelyliszt
100 g rizsliszt
100 g eritrit
1 tojás
50 g fehérbab konzerv (ezt a zsiradék csökkentésére használom)
20 g kókuszzsír
1 tk. sütőpor
10 g kakaó-, vagy karobpor
mézeskalács fűszerkeverék vagy őrölt fahéj, szegfűszeg
kevés víz

Töltelék: Dietella (a Peak cukormentes csokis-mogyikréme Nutella ízzel) (70-80 g)

Máz és díszítés:
20-30 g vaníliás Yummy protein (Peak) – fontos, hogy sűrűre keverhető legyen és szépen megszáradjon, ezért a tej- és tojásfehérje keverék a legjobb. Talán kazeinnel is működik.
Ételfestékek
pár szem dekorcukor (ez a egész adagon pár g, nem növeli érzékelhetően a süti cukortartalmát)


ELKÉSZÍTÉS


A sütőt melegítsd előt 150 °C-ra, közben állítsd össze a tésztát. A liszteket keverd össze a sütőporral és a mézessüti fűszerrel a babot, a kókuszzsírt (folyékony vagy puha legyen), a tojást és az édesítőt turmixold össze, vagy először nyomd szét a babot és utána jól keverd ki őket. Akkor jó, ha egy cukros vaj keverékre hasonlít (csak ez se nem túl szíros, se nem cukros :D). Utána ezzel a keverékkel együtt gyúrd tésztává a lisztet. Kell majd hozzá pár evőkanálnyi víz, hogy ne morzsálódjon.

Közben szedd két részre a tésztát és az egyikhez add hozzá a kakaót. Ehhez majd még Nyújtsd ki a tésztát, majd szaggass belőle ugyan annyi fehér, amennyi kakaós formát. Én pici csillagokat csináltam, ebből több, mint 40 db lett (tehát 80 forma).
Süsd őket, míg el nem kezdenek barnulni.

Ha elkészültek, keverd ki a Yummy proteint egy kis vízzel, úgy, hogy jó krémes legyen. A formák felét vond be ezzel a mázzal. Ezt csinálhatod akkor is, amikor még melegek, így előbb megszárad majd a fehérje. Pici dekorcukorkákkal tudod még szebben kidíszíteni őket. A mázat egy pár csepp ételfestékkel lehet színezni.

Amikor már nem forrók a sütik, ragaszdd őket össze Dietellával. (Ha túl melegek, kifolyik a mogyorókrém.)
A ropogós kekszeken majd puhítani fog a mogyorókrém, de tudni kell, hogy ha hidegen tárolod, megkeményedik benne, így tálalás előtt már legyen szobahőmérsékleten pár órát a süti.


Tipp: ha pici formákat csinálsz, alig 30-40 kalória lesz egy egész, összeragasztott sütiben, pedig van benne minden: fehérjepor, mogyorókrém, díszítés. ☺


Jó sütizést, boldog karácsonyt!

A receptet a Peak oldalára írtam.