Fehérjés linzer rizsliszttel


Minden évben próbálkozok valamilyen fehérjés, cukormentes linzerrel. Csináltam már olyat, aminek túrós a tésztája, olyat, amiben alacsonyabb zsírtartalmú vaj van, most pedig egy olyat találtam ki, amiben a zsiradék egy részét az új kedvencemmel, fehérbabbal váltottam ki. Mivel rizsliszttel készült a tészta, szép fehér és glutént sem tartalmaz.
A fehérjeporok közül a citromos-túrós Slim Secret tökéletesen illik a linzer ízvilágába, hisz az ilyen sütikbe sokszor reszelt citromhéj és citromlé is kerül.

HOZZÁVALÓK


160 g rizsliszt
60 g fehérbab konzerv
50 g eritrit
30 g citromos-túrós Slim Secret Protein
15 g kókuszliszt
10 g kókuszzsír
10 g útifűmaghéj liszt
1 tojás

Töltelék: cukormentes lekvár

ELKÉSZÍTÉS


A lecsepegtetett fehérbabot turmixold le, add hozzá a kókuszzsírt és a tojást is, hogy könnyebben vigye a gép és simább krémet kapj.
A liszteket, a fehérjét és az édesítőt keverd össze, majd add hozzá a turmixolt hozzávalókat is. Gyúrd össze egy gombóccá. Előfordulhat, hogy kell hozzá egy pici víz is, ha kicsi volt a tojás.
Ha összeállt a tészta, lisztezett nyújtólapon sodord ki, majd szaggass belőle formákat: a korongok fele legyen lyukas közepű.
Süsd őket 150 °C-ra előmelegített sütőben addig, míg ici-picit barnulni nem kezdenek. Akkor mutatnak jól, ha világosak maradnak. A kész sütiket cukormentes lekvárral tapaszdd össze. Ha kicsit kemények, nem gond, a lekvár meg fogja puhítani, ha lezárt dobozban tárolod őket.

Nekem ebből az adagból 16 db nagyobb méretű linzerem lett.

A receptet a Peak oldalára írtam.