Csokis-mogyis karamellkrémes muffin


Cukor nélkül eléggé elképzelhetetlen karamellás akármit is készíteni, de azért van megoldás! Vannak karamell ízű fehérjeporok pl., létezik cukormentes karamell szirup (pl. kávézóban), és most kb. 1 hónapja megismertem a Walden Farms termékeket, amelyek minden mentesek. Főleg növényi rostokból állnak és természetes aromákból. Elég drágák és nem gondolom, hogy naponta orrba-szájba ilyeneket kellene enni, de ízesítésnek szerintem kiválóak, főleg olyan ízek esetén, amit más egészséges úton-módon nem tudunk előállítani. Na, ilyen pl. a karamell. Karácsonyra az én feladatom otthonra a szaloncukor gyártás, tavaly is csináltam aszalt gyümivel, gesztenyemasszával, fehérjével, kókusszal, mogyival... és sikerük volt. Idén megcsinálom régi kedvencemet a karamellásat is, ehhez rendeltem ilyen minden mentes szirupot, és "édes mártogatót" is, ami egy sűrűbb krém. Gondoltam, sütéshez is kipróbálom ezeket a csoda cuccokat, és ez lett az első alkotásom a karamell-mártogatóval.


HOZZÁVALÓK
(6 db muffinhoz)
  • 200 g cottage cheese (vagy krémes túró)
  • 30 g mogyoróvaj
  • 20 g mandulaliszt
  • 30 g zabpehelyliszt
  • 20 g vaníliás fehérjepor (kevert vagy kazein)
  • 10 g holland kakaó
  • 1 tojás
  • édesítő (stevia és/vagy eritrit)
  • rum aroma
  • minden mentes karamell mártogató (Walden Farms)
  • kevés víz
  • 1 tk. sütőpor / szódabikarbóna

ELKÉSZÍTÉS



  1. A sütőt bekapcsoltam, előmelegítettem kb. 160 °C-ra.
  2. Mivel cottage cheese-em volt otthon, nem krémes túróm, turmixgéppel álltam neki a süti készítésének. A képen látható, hogy turmixolással a cottage cheese szemcséi összetörnek és egy krémes túró lesz az eredmény.
  3. A túróhoz hozzáturmixoltam a tojást  és a magyoróvajat is.
  4. Ez után a száraz összetevőket összekevertem egy tálban: a mandula- és a zabpehelylisztet, a fehérjeport és a sütőport.
  5. A keveréket összeturmixoltam a tojásos túróval. Adtam hozzá egy kis édesítőt, rum aromát pici vizet is, hogy krémes, de ne folyós massza legyen.
  6. A massza kb. ⅓-át kiszedtem a turmixgépből, és félretettem egy kis tálba.
  7. A többi masszába beleturmixoltam a kakaót is.
  8. A kakaós masszával kikentem a muffinformákat: az aljukat picit vastagabban, de a peremüket is végig.
  9. Minden kosárkába tettem egy-egy teáskanál karamell krémet.
  10. Befedtem a kosarakat a félretett vaníliás krémmel.
  11. Kb. 20-25 percig sütöttem.


TÁPÉRTÉK / db:
120 kcal / 11,4 g fehérje / 6,4 g szénhidrát / 6 g zsír


Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal. :)
Ha még gyorsabban és egyszerűbben szeretnél muffint készíteni, próbáld ki a protein muffin mixet!