Fitness linzer


Régen, mikor még ettem cukros-vajas sütiket, ez volt az egyik kedvencem. Általában volt minden féle csillag, meg virág forma és valami savanykás lekvárral, pl. ribizlilekvárral ragasztottuk őket össze. Nemrég kikísérleteztem a fehérje kekszeket, gondoltam ezek mintájára linzer is készülhet. Azért átnéztem pár hagyományos receptet is, hogy mégis milyen liszt-zsiradék arány kell, és azt kell hogy mondjam, nagyon jó kis tésztát sikerült összehozni! Akárhányszor összegyúrhattam és kisodorhattam, mindig jó maradt, így szinte maradéktalanul elfogyott a szaggatás során, alig maradt a legvégén egy pici "hulladék". Én xilites baracklekvárral ragasztottam őket össze.

HOZZÁVALÓK

(kb. 20 db sütihez)
  • 60 g vaníliás fehérjepor (kevert)
  • 20 g kókuszliszt
  • 20 g mandulaliszt
  • 20 g zabkorpa
  • 30 g kókuszkrém (Cocomas)
  • 20 g kesudióvaj
  • 1 tojás
  • A töltelék kb. 50 grammnyi cukormentes lekvár

ELKÉSZÍTÉS


  1. A sütőt melegítsük elő 160-170 °C-ra. Közben nekiláthatunk a tészta összegyúrásának.
  2. Először keverjük össze a szárzat összetevőket: fehérjeport, liszteket, zabpkorpát.
  3. Utána adjunk hozzá egy egész tojást, kókuszkrémet és a kesu vajat. Gyúrjuk össze az egészet. Nekem ebből egy nagyon jó állagú tészta lett. Fontos itt a fehérjepor állaga: itt leírom, az enyém BioTech Protein Power, mert ezzel biztosan jó lesz. A tojás pedig kb. 60-65 grammos lehetett. Így nekem olyan tésztám lett, amit akárhányszor újra összegyúrhattam, kisodorhattam, mindig jól viselkedett.
  4. Sodorjunk ki egy darabot a tésztából kb. 2-3 mm vékonyra. Érdemes szilikon lapon dolgozni, amin később sütni is fogunk.
  5. Szaggassunk korongokat, vagy épp csillagokat, vagy bármilyen formát. A lényeg, hogy mindegyiknek legyen egy lyukas közepű párja. Megmondom őszintén, nekem itt a lakásban nincsenek szaggatóim, így egy üres kávés üveg teteje volt a kör szaggató (lehetett volna kávés csésze is), a lyukat pedig PET-palack kupakjával csináltam. Mindent meg lehet oldnai. ;)
  6. Ha mindent kiszaggattunk, süssük őket kb. 10 percig. Ha elkezdenek barnulni, vegyük is ki őket.
  7. Amikor már eléggé kihűltek, nekikezdhetünk a ragasztásnak: minden korongra kenjünk kb. fél teáskanálnyi cukormentes lekvárt, és tapasszunk rá egy lyukas korongot.


TÁPÉRTÉK:
A teljes tésztában: 783 kcal / 71,7 g fehérje / 36,6 g szénhidrát / 37,8 g zsír

Ebből nekem 20 db összeragasztott sütim lett, és az egészbe került kb. 50 gramm lekvár. Így egy egész sütiben van max. 45 kcal / 3,5 g fehérje / 3 g szénhidrát / 2 g zsír

Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal. :)