Szilvás-erdeigyümölcsös zabsüti


Egy nagyon finom zabos süti receptét osztom meg veletek. Vigyázat, annyira jó, hogy nehéz belőle keveset enni én majdnem egyben megettem az egészet, úgyhogy nem diétában, sokkal inkább tömegnövelésben ajánlom, de akkor nagyon. ;)
Alapként egy szilvás-zabpelyhes sütireceptet vettem, pont volt otthon fagyasztott szilva még nyárról, de picit kevésnek bizonyult, így kiegészítettem egy kis szederrel és áfonyával is, valamint a liszt egy részét az új szilvás-fahéjas Slim Secret Proteinnel váltottam ki.


HOZZÁVALÓK

(20x20 cm-es tepsihez, 16 szelethez)


  • kb. 1/2 kg szilva (vagy részben bogyós gyümölcsök)
  • 200 g zabpehely
  • 80 g darált zabpehely vagy zabpehelyliszt
  • 60 g szilvás-fahéjas Slim Secret protein
  • 50 g dió vagy mogyoró
  • 150-200 g eritrit (ízlés szerint)
  • 200 g light margarin
  • 2 nagy ek. méz (70 g)
  • ízlés szerint fahéj



ELKÉSZÍTÉS

A gyümölcsöket, ha fagyosak, hagyd kicsit kiengedni, szórd meg pár ek. édesítővel és sok fahéjjal, majd jól keverd össze. A margaint a mézzel együtt olvaszd fel. A zabpelyhet, a lisztet, a maradék édesítőt és a fehérjeport is keverd össze egy másik tálban és add hozzá az olajos magvakat is apróra törve. Utána keverd össze a száraz összetevőket a mézes-vajas keverékkel.


Egy kb. 20x20 cm-es tepsi aljába nyomkodd bele a tészta kicsit több, mint felét, majd erre tedd a gyümölcsöket végül fedd be a maradék zabos keverékkel. A tetején nem kell, hogy össszefüggő tészta legyen, elég, ha rámorzsolod a maradék tésztát.
180 °C-os sütőben kb. 40 perc alatt süsd készre.
A szeleteléssel érdemes kivárni, míg kihűl, hogy ne essen szét.


A receptet a Peak oldalára írtam.