Light Bounty kosárkák


Az eredeti recept INNEN származik, Szafi oldaláról. Nagyon jó maga a tészta és a töltelék is. Többször készítettem már ez alapján kosárkákat, a krémmel variáltam már párszor, általában annyit, hogy fehérjét kevertem bele.
A cél az volt, hogy még lightosabb legyen a süti (tehát hogy a full adag legyen nekem egy étkezésnyi). Rájöttem, hogy kevesebb liszt is elég a 6 db formámhoz és hogy a krém kevesebb kókusszal, több fehérjével és zsiradék nélkül is finom. Így született meg ez a változat, amit most megosztok.

HOZZÁVALÓK


A kosárkákhoz:

  • 40 g kókuszliszt
  • 10 g kókuszzsír
  • 5 g holland kakaópor
  • 2-3 g (1 tk) konjac liszt
  • ízlés szerint édesítő (steviás eritrit)
  • 100-150 ml tej / tej + víz (én 1 dl kókuszos mandulatejet + kis vizet használtam)


A krémhez:

  • 20 g kókuszreszelék
  • 30 g vaníliás fehérjepor (sűrű fajtával érdemes)
  • 2-3 g (1 tk) konjac liszt
  • ízlés szerint édesítő (steviás eritrit), rum aroma, kókusz aroma
  • kb. 1 dl víz, amivel a fehérjepor még nem válik folyóssá (ha sok lenne, használj picivel több konjac lisztet)

ELKÉSZÍTÉS


  1. A sütőt melegítsd elő 180 °C-ra. Közben készítsd el a tésztát: minden hozzávalót turmixolj le.
  2. Kis idő múlva a konjac lisztnek köszönhetően sűrű massza lesz belőle. Ha híg lenne, még egy kis konjac segít rajta, ha túl sűrű, akkor pici folyadék kell.
  3. Kend a masszát muffinformák belsejébe, majd 15 perc alatt süsd meg.
  4. A krém ugyan ilyen egyszeren készül: turmixolj össze mindent, majd adagold a kész kosárkákba.
  5. Ha kihűltek, könnyen eltávolíthatóak a formákból. Hűtőben tárold és hidegen fogyaszdd!



TÁPANYAGTARTALOM / db (6 süti esetén): 83 kcal / 6 g fehérje / 7 g szénhidrát / 5 g zsír