MyProtein termékteszt

Múlt héten nagy öröm ért, ugyanis csomagot kaptam a MyProteintől! Köszönöm nekik a lehetőséget, hogy ennyi féle terméküket kipróbálhattam és letesztelhettem.

Néhány fehérje- és zabszeletüket már korábban is próbáltam, volt tőlük mandulavajam és néhány egyéb más termékem régebben, de most már jóval nagyobb és érdekesebb a választék, így sok apróságot összeválogattam.

Tudni kell, hogy a MyProtein termékpalettáján az alap és az extrább táplálékkiegészítők nagyon széles választéka megtalálható a fehérjéktől kezdve a szénhdirátokon, aminosavakon, kreatinon és vitaminokon, ásványi anyagokon át minden. Emellett sok diétás alapanyag, élelmiszer, ízesítő, kiegészítő...

Nézzük, miket választottam! :)



MYSYRUP
A MySyrup egy cukor- és gyakorlatilag kalóriamentes öntet. Én juharszirup ízesítésűt választottam, egyébként összesen 5 féle kapható.
Mire jó? Én sokszor eszek gyümölcsös-zabos-túrós uzsonnát, ennek a tetejére csorgatva nagyon finom, de bármilyen más diétás édességet ízesíthetsz vele felesleges kalóriák nélkül. Pl. zabpalacsintát, proteines fagyit, sütit, de akár cappuccino tetején is el tudom képzelni.



L-GLUTAMINE

Az L-glutamin a BCAA mellett a második legnépszerűbb aminosav kiegészítő. Hogy miért, azt a termékleírásban megtalálod.
A lényeg, hogy én ilyesmiket edzés közben, de csak úgy nap közben is szoktam inni, ha unom a vizet. Egyrészt mert manapság már nagyon jó ízeket gyártanak, másrészt mert ezzel is segítem az edzések közötti regenerálódást, ami nagyon nem elhanyagolható tényező.
A MyProtein glutaminja rendkívül sok, finom gyümölcsös ízben (és ízesítetlen változatban is) kapható, én a trópusit választottam. Kellemes íze van, nem túl édes és tökéletesen oldódik! Shaker sem kell hozzá, belekanalazom egy pohárba, ráöntöm a vizet, picit megkeverem és kész is. :)


EXCEED

Az Exceed egy aminosav és elektrolit keverék, igazi edzés közbeni ital. Előbbiek közül BCAA-kat, glutamint, valamint citrullin malátot és beta alanint tartalmaz. A két utolsó miatt volt számomra nagyon szimpatikus a termék, ugyanis a CrossFithez ez két különösen ajánlott kiegészítő: "segíti az energiatermelést és csökkenti az olyan fáradtságot előidéző toxinok megjelenését, mint a tejsav, az Exceed segíthet túllépni a normál határain és tovább fokozni a fizikai terhelhetőségét." Tehát segít fenntartani az erőszintet hosszabb edzéseken és kevésbé fogsz savasodni a használatával.
Az elektrolitok pedig a nátrium, kálium, kalcium, magnézium, amiket szintén hosszabb edzés alatt a fokozott izzadás során elveszítünk, így fontos őket pótolni.
Meglehetősen összetett termék, használható akár edzés előtti italként (főleg, ha a koffeines pörgetőket nem bírod), vagy edzés, verseny közben.
Én mindkét ízből rendeltem pár mintát és hasonlóan tudok róla nyilatkozni, mint a glutaminról: szuper oldódás, elég kellemes íz, nem túl édes, így nem akarod egyben meginni az összeset. ;)


PROTEINSZELETEK és -SÜTIK

A fehérje csokikat nagyon szeretem, elég sokfélét kóstoltam már a hiper-szuper szénhidrátmentestől az egyszerűbb, cukros, de nagyon finom változatokig. Előbbieket szoktam csak úgy nap közben egy-egy étkezés részeként enni, míg a szénhidrátosabbak versenyeken az alap kajáim. :) Pici, nem leszek tőle tele, de energiát ad.

A MY BAR ZERO az első kategóriába tartozik, alig 200 kcal egy szelet, 20 g fehérje minimális szénhidrát mellett. Korábban ettem már cookies & cream ízben, a többi még várja, hogy megkóstoljam őket. :)

A HIGH PRO egy picit masszívabb csoki, több szénhdiráttal, de minimális cukorral. Kisebb étkezésre, edzés előtt, vagy után tökéletes. Különleges íz-párosításokban kapható. A HIGH PRO DELUXE nagyon hasonló.

A PROTEIN CHOX egy egyszerűbb, kisebb, fehérjét és szénhidrátot, azon belül cukrot is tartalmazó csoki, nekem versenyen pont jó volt, de edzés előtti gyors energiaforrásnak is kiváló. Diétában nem ajánlott, arra ott a My Bar Zero.

Végül de nem utolsó sorban itt a PROTEIN COOKIE. Ide, a fehérjeszeletek közé sorolom, ugyanis összetételben majdnem ugyan arról van szó, csak formailag picit más. :)
Tápanyagtartalmában egy nagyobb proteincsokinak felel meg, ízben itt is elég különleges összeállításokat találni. Én fehércsokis-mandulásat és csokis-mentásat választottam. Mindegyik finom volt, arra viszont számítani kell, hogy nem egy omlós keksz, inkább puha és kicsit a fehérjeszeletekére emlékeztet az állaga.



BREAKFAST SMOOTHIE

A Breakfast Smoothiet puszta kíváncsiságból próbáltam ki. Én nem az az ember vagyok, aki kibírja, hogy reggelire csak valami turmixot iszik, így az igazi gyümölcs-zöldség levekről gyakorlatilag nincs tapasztalatom.
Ez az ital lehetne csak egy fehérjeturmix is, de sokkal több annál: tele van minden féle extra hozzávalóvalGabona keverék (Kamut liszt, Freekeh liszt, Teff liszt, Amaránt liszt, Hajdina), Zöld keverék (Szójalecitin, Spirulina, Almarost por, Árpafű por, Búzafű por, Zabrost por, Gránátalmamag, Lucernafű por, Chlorella sejtfal, Szójacsíra por, Acerola bogyó, Vörös cékla por, szibériai ginseng, Répa por, Paradicsomlé, Astragalus gyökér por, Spenót levél, Brokkoli por, Ginkgo biloba, Zöldtea levél, Szőlőmag, Bodza gyümölcs por, Áfonya gyümölcs por), Természetes Banán Ízesítés, Természetes Eper Ízesítés, 100% Banán por, 100% Eper por, Szénhidrát keverék (100% Teljes Útifű maghéj, Őrölt zab), 100% Lenmag por (Hidegen Őrölt), Multi Vitamin keverék, Guarana kivonat, Zöld tea kivonat.
Én részben mandulás kókusztejjel, részben vízzel készítettem el, shakerben tökéletesen oldódott. Színe elég bizarr a sok extra összetevő miatt, így az eper-banán íz sem az az igazi gyümölcsös, de nem is rossz.


BEEF JERKY


Imádom a marhahúst és a Beef Jerkyt már régebb óta meg akartam kóstolni. Most jött el az ideje. :) Több ízesítésben elérhető, én füstöltet választottam.
Szárított marhahús falatkákról van szó, alacsony kalória- és magas fehérjetartalommal. Kiváló sós nassolni való, az 50 g-os kis csomagon elég sokáig el lehet rágódni, szóval tovább tart, mint mondjuk egy zacskó mogyoró, amit 2 perc alatt be lehet falni. Persze szeretjük a magvakat is, csak azzal nagyon könnyű túl sok kalóriát bevinni, míg a beef jerky-vel ez nem olyan egyszerű. ;)


TOLÓMÉRŐ


Végül jöjjön a "kakukktojás". A csomagom egyetlen ehetetlen és ihatatlan tagja a MyProtein Testzsírszázalék tolómérő.
Megmondom őszintén én a különböző mérlegek, egyéb szerkezetek testzsírmérésében nem hiszek. Mind pontatlan. Van azonban egy régi módszer, a tolómérő. Nem mondom, hogy ez halál pontosan megmondja, mennyi a testzsírszázalékod, de a bőrredőket pontosan leméri (és tényleg a tetsteden lévő zsírt fogja mérni, nem fogja a gyomortartalmadat zsírnak venni, mint pl. a mérlegek...), és a változást is pontosan mutatja. Én kíváncsiságból rendeltem meg, ugyanis sokszor olvastam már erről az "oldschool" módszerről és mint edző úgy gondolom, nem árt, ha közelebbről is megismerkedek vele és nem csak elméletben és gyakorlatban is tudom, hogy működik.
Egyébként annyi a lényege, hogy különböző pontokon (van 3 és van 7 pontos mérés) mm pontossággal meg kell mérni vele a testen összecsíphető bőrredőket és eaz eredmények alapján egy kalkulátor segítségével elég pontosan meg lehet becsülni a tetszsírszázalékot. A neten több ilyet is találni, pl. ITT.