Tavaszi Megújulás: Eszter - programösszefoglaló

Eszter a Tavaszi megújulás program távoli résztvevője volt Angliából. Az egész programja online zajlott, és szerencsére nagyon jól tudtunk kommunikálni, így remekül ment a közös munka.
Eszter már korábban is edzett, vannak otthon eszközei, ismerte a gyakorlatok nagy részét így könnyedén tudtam neki edzésterveket írni.
A tervek a program ideje alatt folyamatosan változtak, Eszter visszajelzései alapján mindig tudtam, mi az, amin módosítani kell. Hasonlóan történt az étkezés terén is.
A 3 hónap alatt a cél a fogyás volt, valamint az állóképesség és az erő visszaszerzése. Szerintem amit ez idő alatt egészségesen el lehet érni e célok terén, azt sikerült megvalósítanunk.
Eszter beszámolója

Sziasztok!

Hát eltelt...3 hónap egy szempillantás alatt. Nem tűnt hosszúnak, de vissza kellett olvasnom az írásaimat emlékeztetőül, hogy mik is történtek velem. Mondanom se kell jókat derültem saját magamon.

Az edzések nagyon nehezen mentek eleinte, borzasztó gyenge voltam. Bevallom őszintén meg is lepődtem, hogy mennyire. Azt gondoltam meg tudok csinálni legalább 4-5 fekvőtámaszt és nem okoz gondot ha le kell guggolnom párszor 10 kg-val. Hát rosszul gondoltam, nem ment...A fekvőtámasz még úgy is nehezen ment, hogy lent volt a térdem a földön :( Guggolnom 10 kg-val kb. 6 hét után sikerült! Persze ma már más a helyzet, jól mennek ezek a gyakorlatok és persze ennél "gyilkosabb" dolgokat is meg tudok csinálni :) Amit nagyon utálok csinálni az a bolgár guggolás, nagyon szemét gyakorlat, de borzasztóan hatásos ;)


Edzettem kettlebellel, súlyokkal, csináltam crossfittes gyakorlatokat, kardió és intervallum jellegű edzéseket is. Mindent teljesen az én igényeimhez, életvitelemhez, erőnlétemhez igazítva Mimi hetente küldte nekem az edzésterveket fotókkal, videókkal kiegészítve, a könnyebb érthetőség érdekében. Bármi problémám volt mindenre akadt megoldás, alternatív gyakorlat.

Összeségében nagyon sokat fejlődtem, rengeteget erősödtem. Minden nap érzem az edzések jótékony hatását :) könnyebb a bevásárlószatyrot cipelni és a biciklim is nagyon megy mostanában. Ez az erősödés az alakomon is látszik, formásodtam, kitöltődött a fenekem, kivállasodtam és már nem olyan csoffadt a vádlim, mint régen. A változás centikben is mérhető, nem sok - 2-3 centi innen-onnan - de nagyon látványos. Ahol kellett vastagodtam, ahol nem kellett ott vékonyodtam. Melltartópantok 2 kapoccsal beljebb mentek, nadrágszíjak 1-2 lyukkal szűkebbek!

Az új személyi edzőmmel :)

Sokat segített a formálódásban az étkezéseimen való változtatás is. Eleinte csak apróbb dolgokon kellett változtatnom. A fehér lisztet teljes kiőrlésűre cserélni, több zöldséget kell ennem, tojást, fehérjedús húsokat, halakat és tengeri herkentyűket. Rizst és egyéb gabonaféléket is javasolt fogyasztani, mint például a zab, az árpa, bulgur, kuszkusz, köles. Ezek mind nagyon jó köret alternatívák az olajban tocsogó sültkrumpli helyett :) és sütemények alapjaként is használhatóak.

Süti + alufóliában párolt répa sóval, borssal, fokhagymával

6 hét után már szemmel látható eredményei voltak az odafigyelésnek, ekkor döntöttem úgy, hogy kérek Mimitől személyre szabott étrendet. Pontosan kiszámolt kalóriákkal, minden napra több variációval, precízen elkészített étrendjavaslatot kaptam. Eleinte nem volt egyszerű betartani, furcsa volt, hogy csak annyit ehettem, amennyi elő volt írva. Meg kellett szokni, de 1-2 hét után már könnyen ment. Természetesen, ha bármi gondom volt Mimi mindig tudott segíteni, pl. ha olyat szerettem volna enni, ami nem szerepelt az étrendjavaslatban.

Mindent összevetve nagyon sokat köszönhetek Miminek, elindított egy egészségesebb "élet" felé amit mindenképp tovább szeretnék folytatni. Amúgy meg 3 hónap múlva megyek haza Magyarországra, jól kell kinéznem ;)!

Eper-mangó-szőlő smoothie