Töltött fehérje keksz

Ezt a receptet pár hete kísérleteztem ki, amikor minden féle vizsgám, meg tanfolyamom volt, és egész nap elvoltam. Akkor vittem magammal ilyeneket is, igaz egy csomót már otthon bezabáltam... :D Először csak egy fehérjét is tartalmazó, omlós chocolate chip cookiet gyártottam, mert végre vaníliás fehérjém van sütéshez (eddig minden csokis volt), és volt még 99%-os étcsokim is, amit fel kellett használni. Aztán rájöttem, hogy lehetne szinte full-fehérje kekszet gyártani. Oké, megsültek, de szárazak voltak, marha sokat kellett rá innom. Akkor összeragasztottam őket mandulavajjal. Az meg folyt, igaz baromi finom volt, meg is ettem párat. Jó, akkor miért ne lehetne a töltelék is fehérje?? Nos, így született ez a recept. A leírás végén a "csákletcsipkukit" is leírom + bónusz cappucinot is kaptok. ;)


HOZZÁVALÓK


  • 80 g vaníliás fehérjepor (olcsó kevert, szójás vagy kazein)
  • 20 g zabpehelyliszt*
  • 20 g kókuszliszt*
  • 30 g cocomas (kókuszkrém)
  • 10 g mandulavaj**
  • 1 tojás
  • sütőpor / szódabikarbóna
* A lisztek igazából szinte mindegy milyenek, csináltam egy másikat, amiben nem volt zab, hanem helyette 10-10 g lenmagliszt és kendermagliszt.
** A zsiradék is mindegy milyen "vaj", csináltam mogyivajasat is, de a kókuszzsír is tökéletes.

  • Töltelék: fehérjepor + víz



ELKÉSZÍTÉS


  1. A sütőt előmelegítjük 180 °C-ra. Közben összegyúrjuk a tésztát: először összekeverjük a a száraz összetevőket, majd hozzáadjuk a kókuszkrémet a tojást és a zsiradékot. Fontos, hogy sűrű típusú fehérjeport hazsnáljunk, ne tejsavót, mert azzal szerintem egy híg folyékony állagú cucc lenne belőle. Akkor több liszt kell, de ezzel a szénhidráttartalom is nő.
  2. A tésztát kisodorjuk és kis köröket szaggatunk belőle. Megmondom őszintén, én a turmixgépem tetejének a kis adagoló pohárkájával vágtam ki kis köröket. :)
  3. A kekszeket ropogósra sütjük, légkeverés mellett. Ha barnulni kezdenek, már jók.
  4. A töltelékhez tetszőleges ízű fehérjeport sűrű krémmé keverünk. Itt is jobb a sűrű állagú, de én pl. csináltam olyat, hogy a kevert vaníliáshoz egy kis narancsos tejsavót adtam. A krémek ízesíthetők kávéval, kakóval, aromákkal.
  5. A kihűlt kekszeket a proteinkrémmel összetapasztjuk.

TÁPÉRTÉK

Nekem ebből 30 kis sütike jött ki (azaz kevesebb, mert megettem a maradványokat, de amúgy annyi lenne :P). Ebből 15 keksz ragasztható össze, amiben a tápérték:
6 g fehérje (a töltelékkel már inkább 8) / 3 g szénhidrát / 2,5 g zsír és 60 egynéhány kcal ha a tölteléket is beleszámoljuk.

CHOCOLATE CHIP COOKIE



HOZZÁVALÓK

  • 70 g vaníliás fehérjepor
  • 40 g zabpehelyliszt
  • 20 g kókuszliszt
  • 10 g zabkorpa
  • 20 g kókuszzsír
  • 1 tojás
  • 10 g 99%-os étcsoki
  • sütőport / szódabikarbóna
  • édesítő (nekem most 10 g xilit volt)

ELKÉSZÍTÉS

Majdnem ugyanúgy készül, mint a másik süti, ez volt az elődje. Mindent összegyúrunk, a csokit értelemszerűen pici darabokban gyúrjuk bele. Ezt nem kell szaggatni, csak kis lapos puszedliket formálni belőle kézzel.


TÁPÉRTÉK
16 db süti lett, egy db-ban: 4,5 g fehérje / 3,4 g szénhidrát / 3,2 g zsír és 63 kcal




BÓNUSZ KÁVÉ :)



A kekszekhez használtam ugyebár Cocomast, ami egy kókuszkrém, fehigítva kókusztejet csinálhatunk belőle. Én egyszer rákerestem a neten, hogyan lehet minden extra szerkezet nélkül tejhabot csinálni. EZT a cikket találtam róla. Ezt először szójatejjel próbáltam, de nem volt nagy szám, nem túlzottan habzott. Aztán mivel kinyitottam egy doboz Cocomast a sütikhez, teszteltem azzal is. Nos, ez nagyon fasza! :D 20 g kókuszkrém + fél dl víz a recept. Összerázom kis üvegben kb. fél percig, és már ekkor elég habos. Látszik rajta, hogy jó lesz! Beteszem a mikróba és gyönyörű tejhab fejlődik. Íme:





Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!