Pekándiós süti

Nemrégiben kaptam a Kisöcsémtől egy zacskó szép pekándiót. Mivel ez egy rohadt drága és finom mag, nem akartam felzabálni egybe - mert képes vagyok több 100 gramm olajos mag eltüntetésére pillanatok alatt - így úgy döntöttem sütit fogok vele díszíteni, és úgy, szépen, darabonként fogom megenni, hogy sokáig kitartson. :P A projekt sikerült, még mindig van pekándióm. :D Szerintem nagyon szépen mutatnak a diók a sütik tetején, tiszta ünnepélyes kinézetük van, így szeretettel ajánlom őket karácsonyra.
A sütiket szilikonos kosárka formában készítettem el. Összetevői és tápértéke hasonlít a többi hasonló recepteméhez. A kosárkból 2-4 db-ot ajánlok egy étkezésre céltól, éhségtől és mérettől függően. :P Fontos leszögeznem - és ez az összes itt található süti receptre vonatkozik - hogy ezek teljes értékű étkezésnek lettek kitalálva, mondjuk reggelire, tízóraira, uzsira, vagy magunkkal vihető kajának (én reggelire szoktam, és utána megyek is edzeni, meg amikor legalább fél napig nem vagyok otthon és sok kaját kell valahova magammal vinni). Szóval ha a rendes kaja után még desszertnek lenyomunk pár ilyet, akkor ugyanúgy nőni fog tőle a seggünk (vagy hasunk, vagy mindkettő :P), mintha bármi mást ennénk pluszba, amit nem kéne! Ezért is adom meg a tápértéket, amit figyelembe kell venni. ;)

HOZZÁVALÓK

(6 db szilikonos korsárka formához)

A tészta:
  • 20 g zabkorpa
  • 20 g zabpehely
  • 10+10 g lenmagliszt (az egyik darált lenmag a másik ilyen paleos, zsírszegényebb verzió, Nature Cookta márkájú, ha csak darált lenmag van, legyen abból 15 g)
  • 10 g szójagranulátum (majdnem liszt, de annál durvább - ettől tömörebb lesz a cucc, de zabkorpával helyettesíthető)
  • 10 g kendermagliszt (Nature Cookta, az ízét érdekesebbé teszi - helyettesíthető darált mákkal, mert arra hasonlít, vagy akármilyen másik mag lisztjével)
  • 20 g fehérjepor (kevert, kazein, esetleg szója) - pl. vaníliás, csokis, mogyis...
  • 1 tojás
  • 50 g túró
  • víz
  • édesítő, instant kávé, kakaópor, fahéj ízlés szerint

A krém:
  • 150 g krémes túró
  • 10 g fehérjepor - a lényeg, ahogy finom legyen! Én csináltam karamell-kapucsínóssal, de tettem hozzá még instant kávét is, de lehet vaníliás + kávé, és elkészítettem málna-joghurt ízű fehérjével is, amivel szintén meglepően finom!
  • édesítő
  • pici víz
  • zselatin

A dísz: 6 db pekándió (nekem ez 12 gramm volt, amit csak azért mértem le, hogy ki tudjam nektek számolni a tápértéket :P)

ELKÉSZÍTÉS


  1. A sütőt melegítsük elő kb. 150-160 °C-ra. Közben állítsuk össze a tésztát: először keverjük össze a liszteket, pelyheket, korpákat, fehérjét, aztán jöhet hozzá a tojás és a túró. Ehhez adjunk annyi vizet, amennyitől kenhető masszává válik.
  2. A masszát kenjük szépen a kis kosárkákba: egyenletesen oszlassuk el az aljukon és a peremükön is. Tegyük a sütőbe, kb. 20 perc kell nekik. Ha elkezdenek barnulni, akkor készen vannak.
  3. A krémhez először melegítsünk fel kb. fél dl vizet, amiben oldjunk fel kb. 1nagyobb teáskanálnyi zselatint. Túl sok nem kell, mert akkor gumi szerű állaga lesz a művünknek, nekünk pedig csak arra van szükségünk, hogy megálljon a krém, ne follyon szét.
  4. A túrót keverjük össze a fehérjeporral, majd adjuk hozzá a zselatinos vizet. Az a jó, ha annyi vizünk van, amennyitől még krémes marad a túró, és nem lesz belőle híg lötty. Tovább ízesíthetjük pl. édesítővel, kávéval.
  5. Ha kivettük a sütőből a kosárkákat, és hűltek picit, akkor rájuk kanalazzuk a krémet és a közepükbe biggyesztünk egy-egy szép pekándiót.
  6. Végül betesszük a hűtőbe, hogy a krém elnyerje a megfelelő állagot, az ízek pedig összeérjenek.

Ez itt a málnakrémes változat, csak nem látszik...

TÁPÉRTÉK:
Nagyban befolyásolja a túrónk zsírtartalma. Én most egy átlagos értéket írok, sovány krémes túróval picit alacsonyabb az energiatartalom. Van olyan krémtúró, amiben 5 g zsír van 100 g-ban, ez már majdnem félzsíros, na azzal meg db-onként +10-12 kcal.

Egy darabban: kb. 130 kcal / 12,9 g fehérje / 8,1 g szénhidrát / 4,6 g zsír



Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!