Ökörszem süti

Nemrég vettem egy mini gyümölcskosárkáknak való szilikonos sütőformát, úgyhogy most azzal is tesztelgetek, és ami jól sikerül, annak megosztom a receptjét.
Túrót eddig kb. minden sütimhez használtam, de most főzött nekem az Anyukám xilites baracklekvárt, így azt is használtam és ilyen kis "ökörszem" sütiket gyártottam. Mondjuk szerintem egy tükörtojásra is hasonlítanak. :D:D

HOZZÁVALÓK


Tészta:

  • 30 g kevert fehérjepor (ez nálam csokis és vaníliás szójából, kazeinből, tejsavóból álló fehérjéim maradéka volt + 10 g búzasikér, ami ugyebár búzafehérje és sütikhez jó az állaga, csak íze nincs, ezért erősen édesíteni kell + nem árt hozzá aroma, kakaópor, fahéj...)
  • 75 g sovány túró (krémes előnyben)
  • 1 tojás
  • 5 g natúr kakaópor
  • fahéj
  • stevia (vagy más édesítő)
  • 0,5 dl víz

Túrókrém:
  • 125 g sovány túró (ez lehet rögösebb is)
  • vanília és citrom aroma
  • stevia (vagy más édesítő)
  • zselatin
  • 1 dl víz
  • + a tetejükre 1-1 teáskanál lekvár (nálam sárgabarack és természetesen édesítővel készült, összesen kb. 30 gramm került a 6 sütire).



ELKÉSZÍTÉS


A tészta hozzávalóit jól összekeverjük, majd a sütőformákba adagoljuk. Szépen ki kell kenni a masszával a kosárkák oldalát is. Ezt 180°-on kb. 20 percig sütjük.
A zselatinnak felforralunk 1 dl vizet és feloldjuk benne. A túróhoz hozzákeverjük az édesítőt, aromákat, majd lassan a zselatinos vizet is.
Ha megsültek és picit hűltek a kosárkák, beléjük kanalazzuk a túrós masszát, a tetejükre pedig egy-egy kiskanál lekvárt teszünk.

TÁPÉRTÉK / db: 77 kcal / 9,6 g fehérje / 4,3 g szénhidrát / 1,7 g zsír


Több hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!