Babos csirkepörkölt


A leggyorsabban úgy készítek különféle csirkés kajákat, hogy fogom a csirkemell filét, felkockázom, megpirítom és rakok hozzá valamilyen zöldséget fagyasztott, vagy konzerv formában. Így találtam ki az egyik kedvencemet is, amihez babkonzervet tettem és pörkölt szerűen készítettem el.
Lehet fehérbabbal, vörössel is, mindegyikkel ugyan olyan jó, ha pedig dupla adag készül, mehet bele kétféle.
A receptben fél kg csirkéhez írtam a mennyiségeket, ezt én 4 adagba szoktam venni, a képeken is ennyi látható. Kis adagokban is lefagyasztható egyébként, minőségét tökéletesen megőrzi, ezt teszteltem.


HOZZÁVALÓK


  • 500 g csirkemell filé
  • 1 konzerv bab (240 g töltőtömeg)
  • 2 dl híg, natúr paradicsompüré (vagy kevesebb sűrű + víz)
  • 1 kis fej, vagy fél nagy fej hagyma
  • paprika (elhagyható)
  • 1 kiskanál zsiradék (pl. kacsazsír)
  • só, bors, chili, fokhagyma, pirospaprika


ELKÉSZÍTÉS



A csirkét kockázd fel, a hagymát szintén, majd egy teáskanálnyi zsiradékon pirítsd meg. Ha kell, tegyél alá egy kis vizet. Add hozzá a csirkekockákat, sózd meg, ha teszel bele paprikát, akkor az is jöhet most, majd amikor már kifehéredett a hús, jöhet a paradicsomlé és a fűszerek. Főzd közepes lángon fedő alatt, ha túl sűrű lenne, adj hozzá kis vizet, ha túl híg, akkor pedig fedő nélkül hagyd, hogy párologjon belőle a víz. Amikor már majdnem elkészült, öntsd hozzá a lecsepegtetett babkonzervet, keverd bele, kicsit forrald össze és kész.

Nagyon finom rizzsel és csemegeuborkával, vagy kölessel. A képen egyébként egy répás-karfiolos quinoás körettel látható.




Még több hasonló receptet találsz az e-bookomban!