Fehérjés szilvásgombóc


A szilva az egyik kedvenc nyár végi – ősz eleji gyümölcsöm, ennek ellenére eddig  soha nem próbáltam szilvásgombócot főzni. Most eljött ennek is az ideje, és természetesen nem a cukros-fehérlisztes verziót készítettem el, hanem rögtön megreformáltam.
A burgonya bennmaradt az eredeti alapanyagok között, mert valójában egy teljesen jó szénhidrátforrás, ha nem tocsogó olajban készül. Aki ódzkodik tőle, lecserélheti édesburgonyára, úgy más lesz az ízvilága, de működni fog a recept.
Emellett zabpehelylisztet és Peak palacsintaport tartalmaz, ami mind ízben, mind állagban teljesen jól illik a tésztába és még a fehérjetartalmát is növeli.


HOZZÁVALÓK


300 g krumpli (vagy édesburgonya)
100 g zabpehelyliszt
50 g Peak protein palacsinta por
5-6 szem nagyobb szilva (vagy 10-12 pici)
por édesítő
fahéj
1 csipet só
a forgatáshoz bármi, ami dara állagú, pl. zabkorpa, teljes kiőrlésű dara, vagy akár darált dió, mandula (én cassava garit használtam, mert azt találtam otthon, ez nem más, mint tápióka dara)


ELKÉSZÍTÉS


A burgonyát pucold meg, darabold fel és főzd jó puhára egy csipet sóval. Ha elkészült, hagyd kihűlni (öblítsd át hideg vízzel, ha gyorsítani szeretnéd a folyamatot).
Addig készítsd elő a szilvát: magozd ki őket, ha nagyok, vágd őket félbe.
Tedd egy tálba a főtt burgonyát, majd krumplinyomóval zúzd össze. Add hozzá a palacsintaport és a lisztet, majd gyúrd viszonylag puha, de nem ragadós tésztává. Lehet, hogy kicsit több lisztre lesz szükséged, mint a receptben szerepel, ez a krumplid víztartalmától függ.
Sodord ki a tésztát, majd vágd kb. egyforma darabokra. Minden darabra tegyél egy fél (vagy egy pici egész) szilvát, amit szórj meg fahéjjal összekevert por állagú édesítővel, majd borítsd be az egészet a tésztával és formálj belőle gombócot. Én 12 db-ot készítettem ebből a mennyiségből, fél szilvákkal.
Forralj egy fazékban vizet, majd tedd bele a gombócokat. Főzd őket, míg ismét fornni nem kezd a víz, plusz még 3-4 percig.
Közben egy serpenyőben piríts zabkorpát, vagy másmilyen darát. A kész gombócokat ebbe forgasd bele.

Tálald melegen, fahéjas porédesítővel meghintve.

Jó étvágyat!




A receptet a Peak oldalára írtam.