Fehérjés túrós sült palacsinta


Szerettem  volna valami érdekeset készíteni a Peak protein palacsinta porból, nem csak sima palacsintákat sütni. Elkezdtem recepteket keresni, beírtam, hogy “sült palacsinta”, hátha van olyan, és rábukkantam a Bécsi sült túrós palacsintára, ami rögtön megteteszett. Eredetileg ez persze egy cukros-lisztes édesség, de egy kis változtatásal zsírszegénnyé, fehérjedússá tettem.
Palacsintákat kell túrókrémmel megtölteni, feldaraboni és tojásos öntettel együtt megsütni. Kb. ennyi az egész.


HOZZÁVALÓK


A palacsintákhoz:
100 g Peak palacsintapor
2,5 dl víz

A túrókrémhez:
250 g sovány krémtúró
1 tojás
aszalt gyümölcs ízlés szerint (eredetileg mazsola, amit én nem szeretek, így aszalt szilvát daraboltam bele)
ízlés szerint édesítő
rum aroma

Az öntethez:
1,5 dl tej (növényi is lehet)
1 db tojás
édesítő ízlés szerint


ELKÉSZÍTÉS


A palacsintaport keverd ki csomómentesre a vízzel, majd süss belőle 7-8 db palacsintát.
A sütőt melegítsd elő 200 °C-ra, közben készítsd el a túrókrémet: a tojás fehérjét verd kemény habbá egy kis édesítővel (én eritrit és stevia tartalmú, 4x-es erejű édesítőt használtam), a túrót keverd össze a tojássárgájával a rum aromával és az aszalt gyümölccsel, majd óvatosan keverd össze a tojáshabbal.
Töltsd meg a palacsinátákat a túrókrémmel, majd fogj egy tűzálló tálat és a palacsintákat félbe, vagy három részbe vágva sorakoztasd bele.


Az öntethez keverd ki a tojást a tejjel és az édesítővel, majd önts le vele a palacsintákat.
Süsd őket aranybarnára.


Hidegen-melegen egyaránt finom. Ez az adag nagyjából 2 étkezésre elég, mondjuk reggelire, vagy tízóraira, uzsonnára.

Jó étvágyat!




A receptet a Peak oldalára írtam.