Orosz hússaláta


Nemrég egy receptes újságban találkoztam az orosz hússalátával, amit mindenképpen el akartam készíteni. Többféle változata van, attól függően, hogy pontosan milyen zöldségek kerülnek bele. A borsó, a burgonya és az uborka általában az alap, amit egy majonézes öntettel kevernek össze, a hús pedig bármilyen, akár maradék sült hús is lehet (ha mondjuk grillezés után maradnak hús szeletek, itt egy remek ötlet a felhasználásunkra).

Nem egy extra diétás étel, de az egészséges táplálkozásba tökéletesen beleillik, magas a fehérjetartalma és finom íze különösen jolly jokernek számít. Nem mellékesen egyszerű, olcsóbb összetevőkből áll.


Az én hússalátám így készült: 


HOZZÁVALÓK

sült csirkemell
főtt tojások
krumpli
sárgarépa
borsó
csemegeuborka
alma
hagyma
12%-os tejföl
light majonéz
bors

A mennyiségek tőled függenek, mindenből annyi, amennyi illik az étrendedbe. Egy kis segítség: a krumpli, a répa és a borsó nagyjából azonos mennyiség legyen, 1 adagra kb. 10 dkg jusson. A többi ízlés szerint, elrontani nem lehet. Én 3 adagot csináltam 2 tojással, 2 uborkával, 1 kis doboz tejföllel, kb. 2 ek. majonézzel  1 picike almával és egy szintén pici vöröshagymával.

Ha nagyon diétázol, a tejfölt cseréld joghurtra, a burgonyát csicsókára.

ELKÉSZÍTÉS


A burgonyát és a répát kockázd fel, majd tedd fel főni a zöldborsóval együtt annyi enyhén sós vízzel, ami épp ellepi. Forrald fel és picit főzd, de vigyázz, de főzd szét a zöldségeket. Én friss zöldségeket használtam, csak a borsó volt fagyasztott, de ha nagyon időhiányban szenvedsz, használhatsz készen kapható franciasaláta alapot, ami pontosan ezeket a zöldségeket tartalmazza felkockázott állapotban. ;)

Amíg főnek a zöldségek, kockázd fel a húst, az almát, az uborkákat, a hagymát és a tojásokat is.
A főtt zöldségekről öntsd le a forró vizet és engedj rájuk hideget, majd azt is öntsd le és keverd össze a többi hozzávalóval.
A tejfölt keverd össze a majonézzel, sóval, borssal, végül az egészet keverd a salátába.
Tedd a hűtőbe pár órára, hogy jól lehűljön és összeérjenek az ízek!


A receptet a Peak oldalára írtam.

Még több hasonló receptet találsz az e-bookomban!