Sajtos-gombás csirkefasírt


A minap hozzájutottam egy adag darált csirkemellhez, így rögtön valami jó darált húsos recepten kezdtem gondolkodni. Volt még otthon maradék gombám, ezt mindeképp fel akartam használni, végül sütőben sült, tehát nem zsírban tocsogó fasírtokat készítettem füstölt sajttal ízesítve.

HOZZÁVALÓK

kb. ½ kg darált csirkemell filé (én 450 g-os csomagban vettem)
100 g füstölt sajt
50 g zabpehely
15 g útifűmaghéj
1 tojás
250 g gomba (barna csiperkével készítettem)
1 közepes fej vöröshagyma
1 tk. kókuszzsír
só, bors, petrezselyem, fokhagyma


ELKÉSZÍTÉS

A hagymát és a gombát vágd apró kockákra, majd egy kevés kókuszzsíron pirítsd meg először a hagymát, majd add hozzá a gombát. Addig süsd, míg elfő a leve.
Közben reszeld le a sajtot, majd keverd össze a darált hússal. Add hozzá a tojást, a fűszereket, a gombás keveréket, végül a zabpelyhet és az útifű maghéjat. Ez utóbbi gondoskodik arról, hogy ne essenek szét a fasírtok.

Formálj a masszából kis gombócokat, helyezd őket szilikonlapra, vagy szilikonos sütőpapírral (így tutira nem ragadnak le) és 200 °C-ra előmelegített sütőben süsd őket addig, míg elkezdenek barnulni. Ekkor vedd ki őket egy percre, fordítsd meg őket és süsd őket még kb. 10-15 percig.

Hidegen, melegen egyaránt nagyon finomak! Fogyaszdd friss salátával, vagy vidd magaddal teljes kiőrlésű szendvicsben!


A receptet a Peak oldalára készítettem.


Még több hasonló receptet találsz az e-bookomban!




Az útidűmaghéjat jó áron tudod beszerezni a Biobolt.e-tárban az alábbi kuponkóddal.