CrossMajális beszámoló


Írtam egy beszámolót a múlt heti CrossMajálisról. Ez igazából a többieknek készült, a CrossFit Spark csoportjának, hogy lássák, mi, akik versenyeztünk, hogy éltük azt meg, milyen a versenyzés hangulata, meg hogy minél többen kedvet kapjanak a versenyzéshez. :)  Elég sokat írtam, kaptam képeket, készült videó is, ezért úgy gondoltam, csinálok belőle egy blogbejegyzést. Valószínű csak azok számára lesz teljesen érthető a szöveg, akik crossfiteznek és nagyjából tudják, mik voltak a feladatok, de nem akartam az eredeti beszámolómba beleirogatni és magyarázatokkal kiegészíteni, mert így sem rövid. Azért remélem a képek és a videó segítségével így is el tudja mindenki képzelni, milyen lehetett. :)

Első crossfit versenyem a tavalyi CrossMajális volt, így a mostani nekem egy évfordulót is jelentett. Azóta sikerült egy kis tapasztalatot szerezni, tudom, milyen érzés versenyezni és hogy általában hogy zajlik egy ilyen esemény, kevésbé izgultam már a WOD-ok és az egész verseny előtt.
Az idei CrossMajális picit más volt, mint az eddigi versenyeim, mert egyrészt nem voltak kategóriák, másrészt már 2 WOD után ki lehetett esni, harmadrészt pedig a mi csapatunkon kívül senkit nem ismertem a mezőnyből, így fogalmam nem volt, milyen eredményre számíthatok.

1. WOD

A feladatok nem voltak nehezek, csak fárasztóak. Az első WOD még elég nehezen ment - én általában később jövök bele, akkor, amikor már picit elfáradtam. Nekem a burpee-ugrás volt a gyenge pont. A lábaim már itt elfáradtak, de szerencsére a 2. WOD-ban ebből már nem sokat éreztem: a doboz átlépéseknél inkább a kettlebell tartása jelentett komolyabb kihívást.

2. WOD

A következő WOD-ot már csak a mezőny első 2/3-a teljesíthette. Ekkor már elég fáradt voltam a sok várakozástól, a szélben fáztunk is, a fejem is fájt, ettől függetlenül vártam, mert végre olyan feladatsort kaptunk, ahol súly is van, nem csak tárcsa, kettlebell és saját testsúlyos gyakorlatok. A 25 kg-s thrusterekkel nem volt gond, a T2B-ban még sokat kell fejlődnöm, de így is egész jól sikerült ez a forduló: 4. lettem a 20 lány közül.

3. WOD

Ezek után én teljesen abban a hitben voltam, hogy itt most nekem vége a versenynek, nem jutottam be a döntőbe, mert láttam egy eredménylistát 10 névvel, amin nem voltam rajta. Akkor azt gondoltam, jobb is, mert hallottam, hogy a döntőben futni kell, én meg lassú vagyok, több, mint fél éve nem futottam, biztos nem menne... Aztán mikor kihirdették a döntősök névsorát és mégis benne voltam, hirtelen azt sem tudtam mit csináljak?! A 3. WOD után már nem ettem rendesen, kihűltem, fáztam a szélben, a fejem még jobban fájt. Gyorsan megettem/-ittam egy csomó szénhidrátot, hogy egyáltalán bírjam a futást és az 50-es ismétlésszámokat.
Bemelegíteni kb. 2 percem volt, de a tudat, hogy mégis csak bennvagyok a legjobb 10-ben felpörgetett és hirtelen elfelejtettem minden bajomat. Akkor már örültem, hogy megcsinálhatom a 4. WOD-ot, sőt meg akartam csinálni és elég jól is ment: az 50 american swinget, majd a 2. körben az 50 deadliftet megállás nélkül meg tudtam csinálni, utána elsőként kezdtem a futást. A guggolás ezek után már nehezebben ment, az utolsó 400 m futás még nehezebben, végül a futamomban 3.-ként értem be. :D

4. WOD

Utólag belegondolva ez volt számomra a verseny fénypontja: a legjobb érzés, hogy végigcsináltam mind a 4 WOD-ot és maradt energiám a döntőre is. Tavaly ez biztos nem ment volna.

Összességében nagyon jó élmény volt, örülök, hogy ennyien versenyeztünk a Sparkból. Gratulálok mindenkinek, különösen akiknek ez volt az 1. versenyük!




EREDMÉNYEK
(Katt a képre a nagyobb méretért!)