Toffifee ízű fehérjés zabkása


Nemrég rendeltem egy toffee, azaz karamell ízű ízesítőcseppet, amivel mindenképp szerettem volna valami receptet alkotni. Egyébként cappuccinoba szoktam tenni és nagyon szuper, de az annyira egyszerű, hogy nem érdemes róla receptet írnom. :D Ezért kitaláltam, hogy valami egészséges, Toffifee ízű édességet készítek. A karamellás rész ízét a Tasty Dropson kívül a datolya adja, amit már korábban is használtam hasonló ízvilág eléréséhez, a csokis-mogyoros részhez pedig nagyon jól jött még két Peak termék: a Slim Secret Protein és a Dietella.


HOZZÁVALÓK


Az alap zabkása:
20 g zabpehely
20 g zabkorpa
10 g kókuszliszt
1 csipet só
víz

A karamellás részhez:
30 g (5 szem) magozott datolya
Toffee ízű tasty drops

A csokis-mogyorós részhez:
20 g csokis-mogyorós Slim Secret Protein
20 g Dietella
5 g zsírszegény kakaópor

Díszítés: pár szem törökmogyoró


ELKÉSZÍTÉS


A zabpelyhet, -korpát, kókuszlisztet és a sót keverd össze egy kis tálban és önts rá kb. Egy ujjnyival több vizet, mint ami ellepi. Tedd be a mikróba 2-3 percre és forrald fel. Akkor lesz jó, ha a vizet beszívja a zab.


A kását vedd két részre. Az egyik fele karamellás lesz, ehhez datolyát és toffee ízesítéső tasty dropsot fogunk használni. A datolyákat forró vízzel leöntve áztasd egy ideig, hogy megpuhuljanak, majd turmixold össze a zabbal és pár csepp tasty drops-szal.
A zabkása másik része csokis-mogyorós lesz, ehhez 20 g ugyan ilyen ízű fehérjeporra, egy kis zsírszegény kakaóra és Dietellára lesz szükség. Mindent jól keverj össze, ha kell, plusz egy kis víz is mehet bele.
Ezek után már csak a tálalás van hátra: én egyszerűen egymás fölé rétegeztem a karamell, majd rá a csokis-mogyorós részt, a tetejét pedig pár szem törökmogyoróval díszítettem.
Látványosabb hatás érdekében lehet kis poharakba is rétegezni.

Ez egy elég nagy adag energiabomba, így leginkább edzés előtti étkezésnek ajánlom. Desszertként több részre osztva, pici tálkákba tálalva érdemes kiporciózni.


Tápanyagtartalom a teljes adagban:
472 kcal, 23,5 g fehérje, 55,2 g szénhidrát, 17,6 g zsír

A receptet a Peak oldalára készítettem.