FitnessBlogger program: Mónika - összefoglaló

Nagyon örülök, hogy jelentkeztem Mimi programjára. Nagyon sok segítséget és támogatást kaptam a célom eléréséhez. Kicsit nehéz összefoglalót írni, hiszen a 6 hetes program ugyan befejeződött, de az együttműködésünk nem, továbbra is heti kétszer segít Mimi az edzésekben. Azért jelentkezem a programra még anno, hogy támogatást kapjak a fogyásban, hogy helyesen tanuljam meg azokat a gyakorlatokat, amiket a későbbiek során tudok egyedül is alkalmazni, és hogy ne tévedjek el az edzőteremben… :)

Januárban, amikor elkezdtük az edzéseket, étkezések terén az ünnepek utáni visszarázódás kicsit nehéz volt, hiszen a szénhidráthoz ismét hozzászokott az agyam, és nagyon kemény harcot kellett azért vívni, hogy ismét ellent tudjak állni hosszútávon a rövid boldogságot okozó cukroknak. Mivel a háj tovább tart, mint az étel íze a szádban, érdemes elgondolkodni, hogyan döntesz nap, mint nap.
A nem döntés is egy döntés. És csak akkor tudod javítani a hibádat, ha hozol egy új, jó döntést. Sok tévhit van az emberek fejében. A média pedig előszeretettel erősíti meg ezeket: „új sztárdiéta”, „vajas kavé” „megvan az új csodaszer, aminek segítségével annyit ehetsz, amennyit akarsz és mégis fogysz” és társaik. Azon érdemes ám elgondolkodni, hogy a média nem abból él meg, hogy mi egészségesen étkezünk, és sportolunk, hanem abból a profitból, amit a különböző cégek – pl. csodaszerek gyártói – kifizetnek részükre reklámra. Súlyfölösleggel küzdő sorstársaimhoz hasonlóan sok dolgot kipróbáltam az évek során. Amit megtanultam: nincs csodaszer. A csoda Te magad vagy. Egyél tápláló, egészséges ennivalót és sport segítségével dolgozd le a zsírt.

Ami meglepő volt, és Mimi mutatott rá, hogy a kevés evés nem jó. Azt hinné az ember lánya, hogy attól, hogy nem eszem, csak annyit, mint egy veréb, bizony le fogok fogyni. Sajnos nem így van. A szervezetünk ennél sokkal okosabban van összerakva. Ha nem eszel eleget, akkor elkezd raktározni. Minden falatot, amit beviszel, szépen átalakítja tartalékká a szűkebb időkre. 3 hónap stagnálás után akkor indult be ismét a fogyásom, amikor 1200kcal napikeretemet megemeltük 1500-ra. A sport tekintetében kaptam a legtöbbet Mimitől a 6 hetes program alatt. Írtam már egyik bejegyzésemben, hogy nekem a fekvőtámasz mindig gyengepontom volt. Ma már simán lenyomok belőle 5-öt, ha kell. Ez a legnagyobb büszkeségem. Igen, ez nevetségesen kevésnek hallatszik. És hányan vannak, akiknek ennyi sem megy… Megtanultam helyesen elvégezni a kitörést, a guggolást, és egyáltalán helyesen venni a levegőt a gyakorlatok közben. Ezek mind apróságnak tűnhetnek. Nálam viszont nagyon sokat számítanak. Hiszen, ha az alap nem jó, bármit építesz rá a későbbiek során, biztosan előbb-utóbb meg kell fizetned a tanulópénzt...

Az edzések nagyon szépen felépítettek, olyan izmokat is megmozgattunk, amiről túlzás nélkül mondom, hogy nem is tudtam, hogy léteznek.. A bemelegítés és nyújtás gyakorlatait alkalmazom futásnál is. A fogyás mellett 6 hét alatt (!!!) nagyon szépen alakult a bicepszem és tricepszem (most már azt is tudom, hol találom őket, és hogy melyik-melyik az :) ). A 6 hét után 6 kg-val kevesebbet mutat a mérleg, és centikben is érzem a változást (költözés során elpakoltam a mérőszalagomat, amit azóta sem találok.. :) ).

Köszönettel tartozom Miminek, amiért így végzi a munkáját. Ott támogat, ahol szükséged van rá. Az edzések mindig „ünnepek” voltak. Annyira kellett koncentrálni, hogy közben minden hétköznapi gonddal nem tudtam foglalkozni az 1 óra alatt, ezért amikor kijöttem a teremből, testileg fáradtan, de agyban felfrissülten indultam haza. Ma már nem görcsölök, hogy reggel mennyit mutat a mérleg, vagy hogy júniusra biztosan meglesz-e még -15kg. Mert közben megváltozott valami. Nem egy projekt lett a fogyás és a sport, hanem életmód. A testem nem egy gép. Időre van szüksége, ahogy sokáig volt „elhanyagolt” is. Annyi időt adok neki, amennyire szüksége van, hiszen a sportot mindenképpen megtartom az életemben még vagy 60 évig, étkezni is sokkal jobb egészségesen, a többi meg jön magától… :)