Mogyorós paleo muffin - 3 változatban



Még karácsony előtt szereztem törökmogyoró lisztet, amit használtam is pár sütihez, de maradt még elég sok, mert kis adagokat gyártok egyszerre. Így kitaláltam egy törökmogyorós paleo muffint, amibe egy kis karamellás ízvilágot is vittem a datolyával (na meg egy kis karamellás fehérjeporral). Nagyon finom lett, az egyik idei kedvencem, megsütöttem már párszor. Dióval is működik. :)

HOZZÁVALÓK


50 g datolya kimagozva + 1 dl víz
20 g törökmogyoróvaj (krémesre turmixolt törökmogyoró) vagy őrölt törökmogyoró
1 nagy tojás
30 g fehérjepor (paleoban marha, vagy tojás, vaníliás, vagy karamellás)
40 g törökmogyoróliszt
40 g kókuszliszt
20 g eritrit
10 g útifűmaghéj
1 kk. szódabikarbóna
1 dl víz
15 g kakaópor vagy karobpor
annyi szem törökmogyoró, ahány süti készül

ELKÉSZÍTÉS

A datolyákat áztasd be 1 dl forró vízbe, majd turmixold le a tojással, mogyoróvajjal. A többi összetevőt a víz és a kakaó kivételével keverd össze és adagold a “turmixhoz”. Keverd össze egynemű masszává. Ha túl sűrű, adj hozzá még egy kis vizet. Nekem további 1 dl-re volt szükségem.
A massza 2/3-át adagold muffinformákba, a maradék tésztába pedig keverj kakaó- vagy karobport és ha kell, ismét egy picike vizet.

Kanalazd a csokis masszát a muffinok tetejére, majd mindegyikbe nyomj egy-egy szem mogyorót.
Lassabban, kb. 150-160 °C-on süsd őket, kb. fél órán keresztül.

Tipp: A süti más magból és maglisztből is elkészíthető, dióval például jól működik. ☺

A receptet a Peak Girlsnek írtam.


Alább megmutatom a diós változatokat és egy picit más mogyis muffint. Nem szántam neki külön bejegyzést, mert hasonló.


A diós paleo sütiben minden hozzávaló ugyan az, mint a mogyorósban, annyi kivétellel, hogy minden, ami abban mogyorós, ebben diós: dióliszt, dióvaj/darált dió. A kuglóf formákba a két fajta tésztát felváltva adagoltam, hogy tarkák legyenek a sütik. Ebből az adagból véletlenül kimaradt a datolya és így jóval szárazabb lett. Ehető, jó ízű, de nem ajánlott kihagyni.


A lapos diós sütiket szilikonos tepsiben készítettem és a tetejükre a kakaós réteg helyett kávés réteg került: nem kakaót, hanem instant kávét kevertem a tésztába. Nekem picit laposak lettek, így szélesebb sütiket vágtam. Dupla adaggal magasabb kockákat lehet gyártani.

MEGGYES-MOGYIS PALEO MUFFIN



HOZZÁVALÓK


  • 40 g törökmogyoróliszt
  • 40 g kókuszliszt
  • 40 g fehérjepor (nekem karamell-vaníliás marhaprotein)
  • 30 g darált törökmogyoró
  • 20 g magas kakaótartalmú étcsoki
  • 20 g eritrit
  • 10 g útifűmaghéj
  • 1 tojás
  • 100 g meggy
  • 2 kk. sütőpor
  • annyi víz, amennyit felvesz


ELKÉSZÍTÉS


Mindent összekeverünk: először a liszteket, fehérjét, eritritet, útifűmaghéjat, mogyorót, majd hozzákeverjük a tojást, és annyi folyadékot, amennyitől tömör, nem szétesős, de nem is folyós masszát kapunk. Ez valahol 1-2 dl között lesz, de függ a fehérjeporunktól is. A kókuszliszt és az útifűmaghég az, ami rengeteg vizet képes felvenni. A masszába aprítjuk a csokit, végül a magozott meggyet (én nyárról lefagyasztottakat használtam, fagyos állapotban). Kb. 160 °C-on készre sütjük a muffinokat.



Több hozzávalót jó áron tudtok megvásárolni a Biobolt.e-tárban az alábbi kuponkóddal.


Ha még gyorsabban és egyszerűbben szeretnél muffint készíteni, próbáld ki a protein muffin mixet!
(Nem paleo!)