Fűszeres kacsamell

Folyton csirkét enni unalmas... bár én is szinte mindig azt szoktam, mert egyszerűen és gyorsan elkészül, ráadásul szeretem is. Néha viszont jól jön egy kis változatosság: ilyenkor megengedek magamnak valami drágább, különlegesebb húst, mint mondjuk a kacsamellet. Nemrég így készítettem el magamnak: a receptben igazából semmi extra nincs, csak a kacsa és egy csomó fűszer. :) Finom lett és érdekességképp gondoltam megosztom veletek. A kacsa picit zsírosabb, mint a többi szárnyas, de pont emiatt hozzáadott zsiradékra semmi szükség nem lesz. ;)


HOZZÁVALÓK:

  • 2 fél, bőrös kacsamellfilé
  • fehérbors
  • chili
  • gyömbér
  • fokhagyma
  • kevés víz

ELKÉSZÍTÉS:




A kacsamell filékről leszedtem a bőrt, amit felcsíkoztam és egy seprenyőben kisütöttem belőle a zsírt (utána a bőrdarabokat kiszedtem). Közben a filéket felcsíkoztam, majd a forró kacsazsírban hirtelen megpirítottam. Utána kisebbre vettem a lángot és a fent felsorolt fűszerekkel megszórtam a húst. Kis vizet öntöttem alá és fedő alatt puhára főztem. A végén még nagyobb lángon tovább pirítottam.

Ez nekem 2 adag lett, zöldségekkel ettem, a felső képen zöldbab + cékla + egy kis füstölt gomolya sajt társaságában látható, az alsón petrezselmyes bab és brokkoli. A zöldségeket a megmaradt fűszeres kacsazsíron készítettem el, ami remek ízt adott nekik. :)


Még több hasonló receptet találsz az e-bookomban!