Paleo epres-"túrós" süti


Az előző receptemnél (ahol a tojássárgákat hasznosítottam) említettem, hogy kipróbáltam milyen az, mikor tojásfehérjéből "túrót" gyártunk. Nos, elég jól sikerült, bár az igazi túrót nem cserélném le rá.

Ebben a sütiben "túrókrémként" használtam és avokádóval felturbózva pontosan olyan volt, mintha  a kedvenc sovány krémes túrómmal dolgoztam volna. Mondhatni ez itt a Kakaós-gyümölcsös túrótortácskák paleo verziója most éppen eperrel, amit tejcukor, illetve -fehérje érzékenyek is fogyaszthatnak.

HOZZÁVALÓK

(6 db szilikon muffinformához)

A tésztához:
  • 20 g szezámmagliszt
  • 20 g gesztenyeliszt
  • 20 g csokis fehérjepor (nálam marhafehérje, Scitec csoki-mandula íz volt)
  • 2 db tojássárgája (45 g volt)
  • 5 g holland kakaópor
  • édesítő ízlés szerint (nálam stevia)
  • 1/2 kk. szódabikarbóna
  • 50 ml víz

A "túrókrémhez":
  • "ToTu" 6 db tojásfehérjéből (nekem 145 g lett)
  • 1/2 avokádó (75 g volt a kikapart belseje)
  • 100 g eper
  • 50 ml víz
  • 3-4 ek. zselatin (az enyémbe túl kevés került és szinte folyós maradt...)
  • édesítő ízlés szerint (nálam eritrit és stevia)
  • fahéj
  • citrom / lime lé
Díszítés: pár szem eper (nálam pineberry, azaz fehér eper is)

ELKÉSZÍTÉS


ToTu:

  1. A tojások fehérjét válasszuk szét, gyűjtsük össze egy pohárba.
  2. Egy edényben forraljunk ecetes vizet (én nem mértem az ecet mennyiségét, pár ek.-nyi kell).
  3. Amikor forr a víz, öntsük bele a tojásfehérjét és folyamatos keverés mellett várjuk meg, míg kicsapódik, tehát megfő a tojás.
  4. Ha elkészült, szűrjük le apró szövésű szűrőn, vagy textilen keresztül, mintha igazi túrót készítenénk.
  5. Én biztos ami biztos, át is öblítettem, hogy ne legyen ecetes. Egyébként citromlével is készíthető, de a neten végigkutatott receptek alapján úgy döntöttem, az ecet hatékonyabb lesz. :)
Süti:

  1. Melegítsük elő a sütőt 150-160 °C-ra. Közben keverjük össze a tésztát: először a száraz összetevőket, majd a tojást és a vizet is adjuk hozzá.
  2. Keverjük sima masszává, majd kanalazzuk a muffinformák aljába.
  3. Süssük kb. 20 percig. Közben el tudjuk készíteni a krémet: ehhez először melegítsük fel a 1/2 dl vizet és oldjuk fel benne a zselatint.
  4. A tojásfehérje túrót, az eper többségét (pár szemet tegyünk félre dísznek), az avokádó kikapart belsejét, az édesítőt, a zselatinos vizet és az egyéb felsorolt ízesítőket tegyük turmixgépbe és turmixoljuk egynemű krémmé.
  5. Ha elkészültek a csokis "piskóták", kanalazzuk rájuk az epres krémet, végül díszítsük a sütiket gyümölcsökkel.
  6. Tegyük hűtőbe pár órára, hogy megdermedhessen a krém.
Jó étvágyat!

TÁPANYAGTARTALOM / db:
106 kcal / 8,4 g fehérje / 7,2 g szénhidrát (ebből 2,5 g rost) / 5,2 g zsír


Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal. :)