Túrós-fehérjés málnatorta sütés nélkül



Múltkor, mikor a fehérjés-túrós tiramisut készítettem, nem fogyott el minden teljes kiőrlésű babapiskótám, így ki kellett találnom valami jó kis receptet a felhasználására. Ugyan olyan krémes desszertet nem akartam, valami más volt a cél. Mondjuk most is túróm volt otthon, amit szintén fel akartam használni, de azért egy egész más sütit, pontosabban egy sütés nélküli gyümölcsös tortát sikerült alkotnom. Íme, a recept:



HOZZÁVALÓK

(kb. 20 cm átmérőjű formához)


  • 25 db teljes kiőrlésű babapiskóta
  • 250 g zsírszegény túró
  • 50 g málnás vagy epres fehérjepor
  • 100 g (fagyasztott) málna (+ díszítésnek)
  • 15 g zselatin
  • 1 dl víz
  • 1/2 citrom leve



ELKÉSZÍTÉS


Először készítsük el a krémet: a zselatint főzd fel 1 dl vízben, majd add a túróhoz a fehérjeporral és a citromlével együtt. Egy botmixerrel dolgozd össze, de nem kell simára turmixolni, kis rögök maradjanak a túróban (amennyiben nem eleve krémtúróval dolgoztál). Keverd a túrós-fehérjés krémhez a gyümölcsöt.
Egy (szilikon) tortaforma vagy más kör alakú tál alját rakd ki babapiskótákkal. Szorosan rakosgasd őket egymás mellé, ahol kell, ott törd félbe a piskótákat, a lényeg, hogy töltsd ki az edény alját velük. A krém felét oszlasd el a psikótákon, majd újabb babapiskóta réteg következik, de most ellenkező irányba fordítva rakd őket (ld. kép).


Végül fedd be a tortát a maradék krémmel. Tedd a hűtőbe pár órára, de akár egy napra is.
Tálalás előtt diszítsd málnáva vagy több féle bogyós gyümölccsel.

Jó sütizést!


Én 12 szeletre vágtam, így 1 szele tápanyagtartalma:
85 kcal, 8,8 g fehérje, 9,3 g szénhidrát és 1,2 g zsír.



A receptet a Peak oldalára készítettem.