Tojásos krumpli


Íme, egy nagyon egyszerű recept, ami ráadásul olcsó is. :D Nem édesburgonyás (mondjuk azt szeretem és mindig kombinálom is a sima krumplival, hogy szép színes legyen :D) quinoás, chiamagos lazacsteak, hanem simán csak krumpli, tojás, hagyma. Meg egy kis savanyúság hozzá. Bárhol beszerezhető, sőt akár magunknak termelhető alapanyagok.
Szegény krumplit sok fitnessguru valami ellenségnek kiáltja ki, mert hát jaj szénhidrát... persze nekem is volt időszakom, mikor nem, vagy alig ettem, pedig az ég világon semmi baj nincs vele. Ugyan olyan szénhdirátforrás, mint az édesburgonya, a zab, a rizs és még sokminden más, pl. a tészta. Na de tojásos tészta receptem már van, a múltkor meg eszembe jutott, miért ne lehetne tojásos krumpli is?!

HOZZÁVALÓK



  • krumpli
  • tojás
  • hagyma
  • olaj(spray)
  • só, bors
Mennyiségeket nem írok, én kb. 1/2 hagymát, 20 dkg krumplit és 2-3 tojást tennék egy adagomba.


ELKÉSZÍTÉS


A krumplit egészben, vagy nagyobb darabokban főzd meg (ne teljesen puhára), hogy előtte, vagy utána hámozod, rád van bízva, én előtte szoktam.
Ha kész és kihűlt, nagy lyukú reszelőn reszeld le.
A hagymát pucold meg, kockázd fel és olajsprayvel kifújt, vagy kevés olajjal kikent serpenyőben kezdd el pirítani.
Add hozzá a reszelt burgonyát, majd a tojásokat üsd egy pohárba és picit verd fel villával. Add a krumplihoz a tojás is és kis lángon, néha átkevergetve süsd készre. Közben sózd, borsozd. Ízlés szerint mehet bele más fűszer is.

Tálald savanyúsággal, vagy friss salátával. Szerintem valamilyen ecetes öntetes illik hozzá, pl. uborkasaláta.