S’mores light – pillecukros-csokis keksz cukormentesen


Ez a receptet érdekességképp készítettem el. A S'mores egy amerikai édesség, két korpás kekszből, csokiból és pillecukorból áll. Igazából úgy ismertem meg, hogy több proteinszelet és fehérjeturmix is létezik S’mores ízesítéssel. Többet kóstoltam, ízlettek is, így elkezdett foglalkoztatni, mi is valójában ez a pillecukros-csokis keksz és gondoltam, kipróbálom cukormentes alapanyagokból.
A receptben lesz egy bonyolultabb és egy nagyon egyszerű, gyors verzió is. ;)



HOZZÁVALÓK


Csokis, fehérjés verzió:
cukormentes keksz
cukormentes étcsoki
S’mores ízű Whey Fusion
cukormentes pillecukor

Dietellás verzió:
Dietella (cukormentes csokis mogyorókrém a Peaktől)
cukormentes keksz
cukormentes pillecukor


ELKÉSZÍTÉS


A csokis, eredeire jobban hasonlító változat elkészítése is nagyon egyszerű: a csokit olvaszdd meg, majd keverj hozzá egy kis fehérjeport. Kb. 30 gramm csokihoz kell 10 g-nyi proteinpor. Kend az olvadt proteincsokit két diétás kekszre majd ragassz közéjük egy pillecukrot. Előtte a cukrot megsütheted egy picit, mert az eredeti S’mores úgy készül, hogy nyárson tábortűznél sütögetik őket.


Az egyszerűbb változat: nem kell csokiolvasztással sem bajlódni, ha egyszerűen Dietellát kensz a kekszekre. A mogyorókrémbe is belekeverheted a S’mores ízű fehéreport, ha magasabb proteintartalmú édességeket szeretnél.
Ja, és egyébként a pillecukor nélkül is nagyon finom a Dietellás keksz (sőt, szerintem jobb ☺), csak úgy már nem igazi S’mores.


Ha valami különlegesebb édességet szeretnél készíteni, de nem cukros-lisztes formában, akkor jó választás ez a pillecukros-csokis keksz, főleg, ha gyorsnak kell lenned. ☺

A receptet a Peak oldalára írtam.