Nektartinos protein brownie cukkinivel

Évek óta nézegetem a cukkinis sütorecepteket, de eddig nem jutottam el oda, hogy ki is próbáljam. Most végre eljött az idő és egy protein brownie-t sütöttem a tetején az egyik kedvenc gyümölcsömmel, a nektarinnal.

A cukkini azért nagyon jó alapanyag, mert szinte semmi íze, így fel sem tűnik a sütiben (már nyersen is brutál finom volt a tészta) és szinte semmi kalóriatartalma nincs, így jól használható zsiradék helyett a tésztákba.


HOZZÁVALÓK


200 g cukkini
100 g zabpehelyliszt
50 g Slim Secret Protein (én rumos-csokissal csináltam, de az oreos és a csokis-mogyorós is jó)
20 g zsírszegény kakaópor
1 db tojás
1-2 nektarin
édesítő ízlés szerint
½ csomag sütőpor


ELKÉSZÍTÉS


A cukkinint hámozd meg, majd vágd darabokra. Ez után a tojással együtt turmixold le. Keverd össze a liszttel, fehérjeporral, kakaóval, sütőprral, majd édesítsd ízlés szerint.
Ha túl sűrű lenne a massza, (ez a cukkinid víztartalmán múlik), adj hozzá egy kis vizet, ha híg, akkor zablisztet.
Öntsd egy szilikonos sütőformába, majd a tetejére kockázz fel egy-két nektarint. Mehet rá bőven gyümölcs, mert úgy finomabb, szaftosabb lesz az eredmény, nélküle kiszáradhat a süti. Én csak egy nektarint használtam, de úgy érzem, mehetett volna több is.
Süsd 150-160 °C-ra előmelegített sütőben kb. fél órát
Ha elkészült, szórd meg fahéjjal vagy por édesítővel, szeld kockákra (nekem 16 db lett) és fogyaszdd egészséggel!




A receptet a Peak oldalára írtam.