Cranberry cookie - vörösáfonyás zabkeksz


Vagy puszedli, mert puha is lehet. :) Ezt a sütit annak örömére készítettem még a múlt héten, hogy kaptam egy szép piros szilikon sütőlapot. Így nincs szükségem sütőpapírra, csak a tepsibe teszem a lapot, arra a sütikéimet és nem ragadnak le, hanem gyönyörűen feljönnek. Zabot tartalmaz több formában, egy kis lenmagot, fehérje port, túrót, tojást... ez kb. az alap, ebbe lehet tenni minden félét, én most vörösáfonyát tettem.

HOZZÁVALÓK

  • 150 g túró (krémes, vagy kicsit rögös, de kenhető állagú)
  • 30 g zabpehely
  • 20 g zabkorpa
  • 20 g zabpehelyliszt
  • 10 g lenmag
  • 40 g csokis fehérjepor (kevert, vagy kazein)
  • 30 g aszalt vörösáfonya
  • 1 tojás
  • 1 dl víz (+ víz az áfonya áztatásához)
  • édesítő
  • fahéj
  • sütőpor


ELKÉSZÍTÉS


  1. "Élesszük fel" az aszalt áfonyákat! Ez úgy történik, hogy betesszük egy kis tálba és leöntjük forró vízzel. Ezzel megszívja magát és leázik róla a sok dzsuva. Mert sajnos én áfonyát még csak cukrozva és növényi olajjal kaptam. Hamarosan kikerekednek a kis áfonya darabok és kezdenek gyümölcs formát ölteni. Na ekkor még átöblögethetjük, aztán le lehet önteni teljesen a vizet.
  2. A sütőt melegítsük elő 180 fokra.
  3. Egy másik tálban keverjünk össze mindent, amit a receptben írtam. Érdemes a száraz összetevőket - tehát porokat, liszteket - először összekeverni és utána beletenni a tojást és a túrót, meg annyi vizet, amitől krémes massza lesz az anyag.
  4. A masszából formáljunk kis puszedliket. Én egy-egy nagyobb teáskanállal rajtam ki őket és lapítottam el a sütőlapon. Így 14 olyan "átlag méretű" puszedli jött ki.
  5. Süssük, míg meg nem pirul. Lehet játszani a hőfokkal, sütési idővel, hogy ropogós vagy puhább legyen. Nekem viszonylag puhák voltak. Ha megkeményedne, mikróban megmelegítve, melegen lehet fogyasztani 1-2 nappal később is.

TÁPÉRTÉK:
Az egész cuccban: 828 kcal / 69,6 g fehérje / 87 g szénhidrát / 22,3 g zsír

Nekem ebből 14 db sütim lett, de mindenki akkorákat csinál, amekkorákat szeretne. ;) Nálam így a tápérték kb. 59 kcal, 5 g fehérje, 6 g szénhidrát és 1,6 g zsír egy sütikében.



Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!