FitnessBlogger program: Mónika - 5. hét

A megfelelő alapokra épített ház


Megvolt az 5. hét Mimivel. Szó szerint repülnek a hetek. Aminek én kimondottan örülök. Egyrészt, mert minden nappal közelebb vagyok a tavaszhoz, másrészt mivel a dolgomat teszem, szépen haladok a célom felé. Január elejéhez képest 5 kg-val mutat kevesebbet a mérleg, ami mindamellett, hogy pont ideális mértékű súlyvesztés, számomra azért is öröm, mert előtte 3 hónapig stagnált...
A hétfői edzésen teljesült egy titkos vágyam, Mimi megtanított rúddal guggolni. Bizonyára mindenkinek vannak logikával nem megmagyarázható vágyai, nos nekem ez ilyen volt. Nagyon nehezen ment az elején, össze-vissza bicegtem, problémám volt az egyensúllyal. Mindvégig az volt bennem, hogy koncentrálok minden mozdulatra, mert ha most megtanulom, akkor bármikor elő tudom venni a tudást. Lassú mozdulatok, amik olykor tényleg bizonytalanok, de a járni tanuló gyerek sem egyik-napról a másikra lesz távfutó. Mondtam is Miminek, hogy milyen fontos a megfelelő alap.
Valószínűleg mindenki találkozott már egy-két közösségi oldalas edzés kihívással, amolyan „challenge”-ekkel. Amik jók persze, mert legalább megmozdítja az embert, de a helytelenül végzett gyakorlat sokkal károsabb lehet, mint az, ha nem is csinálsz semmit. Decemberben én is elkezdtem egy „Feszes fenék 30 nap alatt” programot, ami csupán guggolásból állt, ám amikor a 60. guggolásnál sem éreztem semmit, gyanítottam, hogy valamit rosszul csinálok. (Miminél a negyedik 10-es ismétlésnél szinte imádkozom, hogy legyen erőm kiegyenesedni… :) ). És pont ezért szeretek Mimihez járni. Mert kijavítja az apró hibákat is, amiktől érzed, hogy hatásos a gyakorlat, ami pedig még fontosabb, elkerülöd a sérülést. A házadat is építheted te magad, idővel pedig megfizeted a tanulópénzt, amikor beázik a tető, vagy repedezik a fal… de hívhatsz szakembert segítségül, aki a szaktudásával megtámogatja a projektedet. És én pont ebben látom az edző fontosságát. Lehet, hogy csak annyit mond, hogy a sarkad tartsd végig a talajon kitörés közben, de a mögöttes tudását nem adja át sem a youtube videó, sem egy leírás. A testünk a lelkünk temploma. Ezért fontos vigyáznunk rá, ahogy a latin közmondás is tarjta: „Mens sana in corpore sano”. A jelenlegi időszakra úgy tekintek, mint a szokásaim kialakítására. Ha magamtól tanulok meg mindent, lehet, hogy előbb beleunok, mert nem jön az eredmény, vagy lesérülök, ami szintén megálljt hoz magával. Szeretném az alapokat megtanulni, hogy az elkövetkező években magamat helyesen tudjam edzeni.
Tudjátok, a lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt.