Pisztáciás-vörösáfonyás tallérok


Egyik kedvenc magom (mondjuk mind az :D) a pisztácia. Kaptam mikulásra 1-2 zacsival és mindenképp akartam vele valami sütit gyártani. :) Ezt a receptet találtam, picit átalakítottam és sikerült egy nagyon finom kekszet alkotni.

Ehhez az is hozzájárult, hogy találtam a boltban egy fajta joghurtos vajat, amire rá van írva, hogy sütéshez is kiváló. :) Margarint alapból nem használok, és évek óta nem ettem vajat se, a sütikben kókuszzsírral, vagy kókuszzsír+tejtermék (kefir, túró) kombinációjával szoktam helyettesíteni, de ez nem mindig tökéletes... Úgyhogy megörültem ennek a vajnak, és kiderült, hogy ebbe a sütibe tökéletesen illik: a tészta állaga és az íze is pont jó lett. :)

HOZZÁVALÓK
  • 50 g zabliszt
  • 50 g mandulaliszt
  • 40 g vaníliás fehérjepor (sűrű állagú, kazein vagy kevert)
  • 40 g eritrit
  • 40 pisztácia (héj nélkül, durvára darabolva)
  • 40 g aszalt vörösáfonya
  • 100 g joghurtos vaj (Meggle)
  • 1 tojás
  • 1-1 kk. sütőpor és szódabikarbóna
10 g kókuszvirágcukor + egy kis fahéj a forgatáshoz (elhagyható)

ELKÉSZÍTÉS


Az összes hozzávalóból gyúrjunk tésztát: a pisztáciát héj nélkül mérjük, összetörni pedig a legegyszerűbb egy zacskóban húsklpofolóval. Az áfonyát érdemes beáztatni egy kicsit forró vízbe, a vajat pedig feldarabolva adjuk hozzá a többi hozzávalóhoz. A sütőpor és/vagy szódabikarbóna kell, hogy picit megnőjenek a kekszek, de vigyázni kell velük, ha sok került bele, ront az állagon és az ízen is!

Vegyük ketté a tésztát és sodorjunk belőle két rudat, majd hempergessük meg a kókuszcukorban és fahéjban. Ezek után érdemes betenni a hűtőbe, vagy a fagyasztóba kis időre, hogy könnyebben kezelhető legyen, de ez a lépés kihagyható. A rudakat szeletejük fel korongokra, majd ha szétesnének és össze-vissza deformálódnának (mert nem hűtöttük, ahogy én sem :P), alakítsuk őket megfefelő korong alakúra. Ebből a mennyiségből 20-25 db süti kell, hogy kijöjjön.

180 °C-on, 10-12 perc alatt elkészülnek.
Frissen puhák, később omlós keksz állaguk lesz és dobozban sokáig elvannak.

VÁLTOZATOK

Kipróbáltam pisztácia helyett mandulával, áfonya helyett barackkal. Picit szárazabb lett, a szódabikarbónát meg túladagoltam, de finom.



Diós-datolyás-csokis verzió:  
mandulaliszt helyett 40 g dióliszt + 10 g holland kakaó, áfonya helyett datolya, pisztácia helyett 20 g dió + 20 g 90%-os étcsoki darabok
Ezt a tésztát vastagra kisodortam és szivecskéket szaggattam belőle. Ja és ezt nem forgattam meg semmiben.

Több hozzávalót jó áron tudtok megvásárolni a Biobolt.e-tárban az alábbi kuponkóddal.