Paleo epres-"túrós" kosárka sütés nélkül


Nem hiszem, hogy ebben a nagy melegben bárkinek is sütni van kedve, hogy 40 helyett 200 fokos legyen a konyha. :P Nos, ehhez a sütihez nem kell tovább fűteni a lakást. :) Érdekessége még - legalábbis számomra - hogy felhasználtam benne egy olyan összetevőt is, amit amúgy utálok, meg nem bírok enni, ez pedig a mazsola. Szoktam néha diákcsemegét venni/kapni, mert a magok jók benne, meg így ha megeszek egy zacskóval elkerülöm, hogy több 100 gramm magot egyek meg, de az aszalványokat mindig kihagyom belőle, mert egyszerűen nem szeretem. Ezeket vagy odaadom valakinek, aki szereti, vagy félreteszem, hátha jó lesz valamire, mert hát kaját ugyebár nem dobunk ki! Most ezeket kezdtem el felhasználni. Láttam sok nyers sütis receptet, ezekben főleg datolyát szoktak használni - na azt még annyira se szeretem - de előfordul elég gyakran a mazsola is. A kosárkák egyik összetevője tehát a mazsola, aminek az ízét azért rendesen elnyomtam brutálisan sok fahéjjal. :))
Ami a tölteléket illeti: hasonlóképpen tojásfehérje-"túróból" készült, mint ennél a sütimnél. Nyilván rendes túróval is jó, azzal is fogok készíteni sütésmentes kosárkákat, mondjuk a jövő héten.

HOZZÁVALÓK

(6 db szilikonformához)

A kosárkákhoz:
  • 70 g mazsola + annyi víz, amennyi ellepi
  • 20 g kókuszliszt
  • 10 g holland kakaópor
  • sok fahéj
  • pár ek. útifűmaghéj

A töltelékhez:
  • 170 g ToTu (én 6 db elég nagy tojásfehérjéből készítettem, ebben a receptben leírtam hogyan)
  • 30 g cocomas kókuszkrém
  • 25 g vaníliás vagy epres vagy citromos fehérjepor (nálam tejsavó, de ez elhagyható, vagy tojás-, illetve marhafehérje porral 100% paleo a süti)
  • gyümölcs: nálam 90 g fehér eper + 20 g piros eper (ezekből pár szemet félretettem dísznek)
  • pár ek. útifűmaghéj
  • pár csepp citrom / lime lé

ELKÉSZÍTÉS


  1. A mazsolát áztassuk be annyi meleg vízbe, amennyi ellepi. Ha kellőképp megszívták magukat, turmixoljuk őket le egynemű masszává. Én a kókuszliszt felét is beleturmixoltam (azért nem az egészet, hogy ne ragadjon a cucc a turmixgépbe, de nyilván botmixerrel minden mehet bele).
  2. Utána hozzákevertem a többi kókuszlisztet, a kakaóport, sok fahéjat és egy kis útifűmaghéjat, hogy jobban összeálljon a massza.
  3. Amíg a kosárkák anyaga összeállt, elkészítettem a krémet: minden hozzávalót betettem a turmixgépbe és összemixeltem. Én fehér epreket használtam, ezért ilyen világos a krém.
  4. A kosárkák "tésztáját" belenyomkodtam a szilikon formákba, majd hagytam őket picit állni, szilárdulni. Utána megtöltöttem őket a krémmel, végül felvágott eprekkel díszítettem.
  5. A hűtőben állni hagytam pár órát, addig megszilárdultak annyira a kosarak, hogy ki tudtam őket venni a formákból anélkül, hogy nagyon összenyomódtak volna. :)


TÁPÉRTÉK / db:
109,5 kcal / 8,2 g fehérje / 14,5 g szénhdirát (ebből 3,3 g rost*) / 2,9 g zsír
* ha összesen 10 g útifűmaghéjat használtunk



Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal. :)