Tökmaglisztes marhafasírt

Kedvenc húsom a marhahús, a tökmaglisztet meg korábban kíváncsiságból megrendeltem, de még sosem próbáltam. Azt írták, fasírtokhoz jó lehet, így gondoltam letesztelem. Az eredmény: valóban jó, ezért meg is osztom veletek a tegnap este kitalált egyszerű, de finom fasírtom receptjét. :)
A hozzávalókat úgy adagoltam, hogy könnyen fel lehessen szorozni nagyobb (több kg húsos) adagokra.



HOZZÁVALÓK

  • 250 g darált marhahús (10% alatti zsírtartalommal)
  • 25 g tökmagliszt
  • 1 tojás
  • hagyma (nekem 1/2 nagy vöröshagyma volt, ami kb. 80 g)
  • só, bors
  • 25 g zabkorpa a forgatáshoz
  • 1 teáskanálnyi kókuszzsír a sütéshez


ELKÉSZÍTÉS

A húst fűszerezzük, hozzáadjuk a tökmaglisztet, tojást, apró darabokra vágott hagymát és jól összekeverjük.
A masszából fasírtokat formázunk - én a negyed kg húsból 12 db-ot készítettem - majd zabkorpába forgatjuk őket.
Teflon serpenyőbe teszünk egy kevés kókuszzsírt (nem kell sok, mert a marhahúsból is fog kisülni elég zsiradék), felhevítjük, majd nagy lángon elkezdjük pirítani a húspogácsákat. Megfordítjuk őket, majd fedő alatt kisebb lángon hosszabb ideig sütjük/pároljuk őket.

Melegen, hidegen egyaránt fogyasztható. Nálam 4 db fasírt jutott 1 étkezésre, tehát ebből a mennyiségből összesen 3 adag lett.

Jó étvágyat!



Még több hasonló receptet találsz az e-bookomban!




A tökmaglisztet (és a kókuszzsírt) az alábbi kuponkóddal 10% kedvezménnyel tudjátok megvásárolni Biobolt.e-tárban. Ezen kívül zabkorpa is kapható.