Burpee, visszatérés, crossfit - avagy a heti edzéseim

Az ünnepek miatt most kb. azt se tudtam, mikor milyen nap van... de most már tudom, hogy vasárnap, ami azt jelenti, hogy itt az újabb edzésösszefoglalóm. :D 
A múlt hét végén ITT tartottam. Ezt követően még hétfőn, kedden és szerdán burpee-ztem otthon, hogy meglegyen a 2014 db. Közben persze mást is csináltam, mégpedig továbbra is crossfit gyakorlatsorokat, amiket otthon is meg tudtam oldani. Csütörtökön pihentem és visszautaztam a fővárosba. Pénteken reggel már mentem is a terembe és kipróbáltam, hogy mi hogy megy, lemértem, hogy mennyire híztam meg... Szombaton folytattam az erőszintem tesztelését, meg megcsináltam egy  crossfites WOD-ot. Vasárnap ismét crossfit terem, gyakorlás, majd versenyfeladatok tesztelése. A mellékelt kép az edzés végén készült, mikor örültem, hogy megcsináltam!! :D

HÉTFŐ (dec. 30) • 301 db burpee - 1598/2014
Már kb. minden napszakban lenyomtam pár burpeet, volt hogy gyorsan, volt, hogy lassan, pihenőkkel. :D
Nagyon szép idő volt, ki tudtam menni a hintaállványhoz, ami bár vastag és nem lehet átfogni, de legalább tudtam csinálni burpee pullup-ot és a GFlexemet is fel tudtam tenni egy kis invertált evezéshez. Végre, valami jó terhelés a hátamnak is! A burpee húzódzkodás baromi jó! Igazából rohadt kemény, meg kiköpöd a tüdőd, meg minden, de ez aztán tényleg teljes testes gyakorlat!
Utána lementem a pincébe a súlyokhoz és gyakorolgattam továbbra is a pike pushupot, azaz a gyengéknek (mint én) való rávezető gyakorlatot a kézenállásban nyomáshoz. Aztán még burpee...

KEDD (dec. 31) • 238 db burpee - 1836/204
Délelőtt csak úgy össze-vissza lenyomtam pár burpee-t hogy egyre több legyen. Délután aztán durvultam a pincében: előző este a szobában fekve a telefonomat nyomkodva megláttam egy k*rva jó WOD-ot, amihez csak egy súlyzó kell, és épp ezért simán le tudom nyomni a pincében - ja meg percenként 4x burpeezni kell, tehát arre is jó, hogy közben növeljem az elvégzett burpee-k számát. :D Ez nem más, mint az Air Force WOD. Alább látható a videóban.

Én ezt 27 kg-val csináltam, és a szabványostól telejsen eltérő pici rúddal. Nekem nem ment ilyen gyorsan, bár az eleje nem volt gáz. A fej feletti guggolásnál már voltak gondok, mert épp, hogy elég hosszú a rúd, szóval nehéz normálisan megfogni, meg azért a súly itt már nekem 20 ismétléshez sok volt. Megcsináltam azért, bár rondán...
Ez után mikor újra kb. normális állapotba kerültem, még gyakortam a fej felett tartós guggolást szinte súly nélkül, de már nem tetszett a csuklómnak, így abbahagytam. Aztán még volt egy kis gyakorolgatás meg burpee...

SZERDA (jan. 1) • 178 burpee - 2014/2014 :D Challenge Completed!
Mivel már évek óta nem piálok szilveszterkor (sem) és csak pár órával alszom kevesebbet, mint egyébként, nem volt semmi bajom Újév napján és már délelőtt csináltam burpee-ket. Az esti edzésemre már csak 53 db maradt, amit persze egybe lenyomtam és az edzés végén már hiányzott, hogy miért csak ennyi?? :D:D Azt hittem, a 2014 burpees hülyeségem után meg fogom utálni, de ellenkezőleg történt. :D Korábban utáltam nagyon a burpeet, de most, hogy már jobban megy, nincs gondom vele. :) Igaz, volt, hogy szinte kikopott a térdem tőle, meg hogy fájt itt-ott, de nem volt különösebb gond.
Utána javítottam kb. 1,5 percet az Annie eredményemen. Most már sokkal jobb voltam, mivel a duplatekeréseket egyben nyomtam le, csak éppen hibáztam közben eleget... De nem voltak közte szimplák. :D Az első 50-esben ment egybe 20 körül, aztán a végén a 20-as kört is egybe nyomtam le, és az utolsó, 10-est is. :D Persze a köztes részekben volt sok-sok hiba, volt mikor 2 ment egyszerre, tehát nagyon sok javítani való van még, de már sokkal jobb vagyok, mint korábban. :D
Ez után már csak egy kis core-training volt: haskerék, favágó, american swing kézisúllyal és greincmerevítőre egy durva, statikus gyakorlat.

CSÜTÖRTÖKön kipihentem a sok burpee és egyebek fáradalmait.

PÉNTEK (jan. 3)
Már BP-en voltam, reggel mentem is a terembe. A terv az volt, hogy letesztelem a fekvenyomás és guggolás, elölguggolás maxomat, mivel ezekben fogok erőt fejelszteni hétfőtől. Ezen kívül tesztelni, hogy tudok-e még húzódzkodni a megnövekedett súlyommal (nem mértem otthon, de feltételeztem, hogy megnövekedett - igazam volt), csinálni toes to bart meg némi burpeet  meg swinget mondjuk. :)))
Nos, fekvenyomni jobban tudtam, mint valaha! Mondjuk még így sem vagyok erős, de azt hiszem a mellről nyomásban elért erőnövekedésem ehhez is hozzátett sokat. :D
A guggolás már más volt... az elölguggolás se és a tarkón guggolás se ment jól. Kész... elfelejtettem. Sebaj, hétfőtől szépen elkezdem felfejleszteni a megfelelő módszerrel a sima guggolást. Úgy veszem, mintha csak 60 kg lenne a maxom, és lehet, hogy most eleinte alul fogom magam terhelni, de nagyon figyelni fogok a technikára, a kivitelezésre és gyönyörűen visszaszedem az erőmet, sőt! :D
Húzódzkodni sima felső fogással próbáltam, és ment is kb., pedig most aztán tényleg nehéz voltam: 68,6 kg. Kb. 1,5 kg jött fel ebben az 1,5 hétben, amiből nem tudom mennyi zsír, mennyi víz (a többség) és hogy esetleg pár deka izom is van-e benne (mert elég brutálisan edzettem). De emellett igencsak sok kalóriát ettem (azaz zabáltam be) olajos magokból (ezekből több 1000 kcalt is könnyű), meg úgy alapból több kaját ettem, mint szoktam, igaz most 99%-ban azt, amit egyébként is szoktam. Minden esetre én ezt belekalkuláltam, ezért vettem vissza december elejétől a kajámból, hogy ne hízzak be 70 kilóra. És ez sikerült. :) Január 3-tól viszont már elkezdtem a szálkásítást, ami azért nem egy drasztikus folyamat lesz nálam, de most pár napig ki is számolom a kajámat. Erről majd a jövő héten írok egy bejegyzést. ;)

SZOMBAT (jan. 4)
Reggel a Crossfit teremben folytattam a szintfelmérést, mégpedig deadlifttel. Na, ezt nem felejtettem el. :) Persze nem mentem el a maxomig. A 70 kg eleinte nehéznek tűnt, de aztán a 80-nal meg simánt ment, és megvolt a 90 is. 80 felett övvel szoktam, ez most nem volt, de nem is hiányzott arra a pár ismétlésre.
Ezt követően egy 30 perces nem túl megerőltető, de jó WOD-ot csináltam a Compeptitors WOD alapján, a  csütörtöki edzéstervből a 2.-at. Felvétel és lökés mindig 20 mp-ig, 1:40 pihenővel, 3 körönként csökkenő súllyal, összesen így 15 körben. Tetszett, más gyakorlatra is fasza lehet, tuti kipróbálom majd. :)

VASÁRNAP (jan. 5)
Ismét reggeli edzés, ismét Crossfit terem. Edzés elején gyakoroltam: kézenállást falnál, boxról fekvőtámaszt - ugyebár az előkészítő gyakorlat a handstand pushuphoz, amit most már elég gyakran gyakorlok. :)
Ezt követően próbálkoztam pár kippinges húzódzkodással, aztán meg a gyűrűben igyekeztem megtartani magam. Ja, volt közben pár burpee pullup is, de nem sok.
Utána jöttek a WOD-ok. Megcsináltam pár korábbi rövid, 2 perces versenyfeladatot, köztük olyat is, amit már az elmúlt 2 hétben is - és javítottam. :)
Az utolsó és egyben legkeményebb része az edzésemnek egy 12 perces WOD volt, mégpedig a pár hét múlva megrendezésre kerülő The Battle Of London 1. kvalifikációs gyakorlatsora, annak is a leskálázott (magyarul nekem való, kisebb súlyos) változata.
Tetszett. :))