Új év - új élet(mód): Andi - programösszefoglaló

Andival az Új év - új élet(mód) program keretein belül ismerkedtem meg, ő volt az a "kiválasztott", akinek az izomtömeg növelés és erőfejlesztés az elsőszámú célja.
Andi korábban is edzett, így jó alapokkal érkezett hozzám, de az igazi nagysúlyos edzések még nem voltak részei a mindennapjainak.
Úgy gondolom, a 3 hónap alatt nagyon szép eredményeket értünk el mind erősödés terén, mind izomépítés terén. Ez utóbbi egy elég lassú folyamat, de a program elején nagyon vékony Andi vállai már szépen kerekednek, a karjai formásodnak, s nem utolsó sorban közben megőrizte szálkásságát.
Tudni kell, hogy Andi röplabdázik is, amihez elengedhetetlen a megfelelő állóképesség, így az edzéstervekbe állóképesség-fejlesztő blokkokat is illesztettünk.

Bővebb kommentárra azt hiszem nincs is szükség, hiszen Andi egy nagyon hosszú, részletes összefoglalót küldött nekem, amiben mindent leírt, ami érdekes.

Andi beszámolója

"Ahogy Anita, én is rettentően örülök, hogy részt vehettem az Új év-új életmód programban. 13 hét soknak tűnik, de ha olyasmivel tölti az ember, amit szeret is csinálni, akkor bizony nagyon hamar eltelik. Minden edzés élvezet volt, bár ebben a kijelentésben van némi mazochizmus. Úgy érzem büszkén tekinthetek vissza az évem eddigi részére. A motiváció rendkívül erős volt, és a fejlődés sem maradt el. Olyan dolgokat, gyakorlatokat sikerült végrehajtanom, amikről korábban úgy gondoltam, sosem fogom tudni megcsinálni. Ehhez elengedhetetlen volt Mimi segítsége. A tudatosan összeállított edzésekkel szép lassan az eddig szunnyadozó izomcsoportjaim is életre keltek, és ahogy haladtam előre a programban, lassan meg is mutatták magukat a külvilágnak. A hátam és a karjaim végre tényleg formásak, pedig ez mindig kritikus pontnak számított nálam. A „szép, kerek vállam” épp a minap kapott dicséretet egy edzőtől. ☺ A másik ilyen pont, ahogy észrevételeim szerint a hölgyek többségénél, a popsi kérdés. Ez az a gonosz izomcsoport, amivel sose tudtam boldogulni. A”nőcis” aerobic órák, a kismillió súlynélküli (max 2x 2 kg-s) kitörések és a futás csak szálkásodást eredményezett nálam, ami a régi, buta, kalóriaszegény diétám mellet inkább eltüntette a meglévő formát is. Viszont Miminek hála megismerkedtem a „nagy” súlyokkal és így áldásos hatásukkal. Azt hiszem, erre a nyárra beszerzek még 1-2 farmersortot. ☺

Mimi nélkül nem tudom sikerült-e volna összeszednem a bátorságom, és lemenni a „gyúrós terembe”. Sajnos elég sok nő fél az ilyen jellegű edzésektől. Van, akit hozzám hasonlóan az ismeretlen terep rémít meg. Nekik mindenképp ajánlom legalább a kezdetekben egy személyi edző segítségét. Higgyétek el, megéri! Nagyon nagy segítség, ha az elején van, aki megmutatja egyáltalán melyik gép micsoda és mire jó, hogy mit, hogyan kell csinálni, hogy miből mennyit és mekkora súllyal érdemes végezni.


Tanultam számos új gyakorlatot és pár régebbi, ismerős gyakorlat új arcát is megismertem nagyobb súlyokkal. A nagy kedvencek a deadlift és a bolgár guggolás lettek. Utóbbi szerintem nagy eséllyel pályázhat a legalattomosabb gyakorlat címre. Persze kedvenc a hatékonysága miatt lett. :) Felsőtestedzésből természetesen a tolódzkodás és a húzódzkodást előkészítő feladatok lettek a kedvenceim. Szerencsére a környékünkön adottak a körülmények, hogy ezekre alapozva egy komolyabb szabadtéri edzést is kialakítsak magamnak.

Bár a programot megelőzően is viszonylag sokat foglalkoztam a helyes táplálkozással, Mimitől ebben a tekintetben is volt mit tanulnom. Már a program elején kiderül, hogy a kalória bevitelem kissé alacsony, így ezt próbáltuk szépen emelni, ami az én esetemben különösen fontos volt, hisz a célom az izomtömeg növelése volt. Ilyen tekintetben viszonylag egyszerű alanynak bizonyultam, mivel nem követek semmilyen speciális étrendet (leszámítva a finomított lisztek és a cukor, valamint az indokolatlan zsírmennyiség kerülését). A program előrehaladtával egyre jobban tudtam tartani az étkezés időpontjait, így a megfelelő tápanyagbevitelt is. Az utóbbi hetekben a szervezetem már jelezte is, ha jött a kajaidő. Ehhez persze megfelelő előkészületek is kellettek, ugyanis a városban egészséges ételt, diákbarát áron, úgy hogy az embernek max 20 perce van két óra között, igen nehéz beszerezni. Erre egyetlen megoldás az otthon készített és csomagolt tízórai/ebéd/uzsonna. Nagy segítséget jelentett Édesanyukám közreműködése, aki gyakran besegített az ebédek elkészítésében.


A fehérjeforrások közül a csirkemell és a túró igazi barátaim lettek. Minden nap fogyasztok belőlük. Szénhidrátok közül a zabpehely a jolly jokerem, szinte minden reggeli étkezésemben szerepel valamilyen formában. Az elmúlt hetekben számos új alapanyag is helyet kapott a konyhában: kókusz- és szójaliszt a sütikhez, kókuszkrém, édesburgonya és lassabb felszívódású fehérje is. Persze számos trükköt is kénytelen voltam kifejleszteni végszükség esetére (például mégsem otthon alvás után a másnapi ebéd) : a suli melletti kisboltban lehet kapni kornspitzet és általában van nagyon akciósan selyemsonka/cottage cheese/ zsírszegény túró is, amivel ki lehet húzni vacsiig anélkül, hogy az ember gyorskaját vagy péksütit tömne magába. A nassolás utáni vágy csillapítására pedig a túró+édesítő+ gyümölcs/fehérje illetve az alternatív proteines sütik lettek a befutók.

Habár sokat olvastam a vitaminok fontosságáról, sosem gondoltam volna, hogy tényleg ennyit tud számítani aktív életmód estén. A program közepe táján elég sokat betegeskedtem, egy pár napra teljesen ki is dőltem. Utána olvasva és Mimivel beszélgetve arra jutottam, hogy megpróbálok egy komolyabb vitamin kombinációt. Pár nap alatt a korábbi fáradságom is teljesen elmúlt, és mikor körülöttem mindenki megfázással küzdött, én vígan edzegethettem. Hiába, az ember mindig a saját hibáiból tanul.


Ami külön pozitívum, hogy a kezdeti zökkenők és „meg nem értés” után a családom teljesen elfogadta az új életmódomat. Sőt, sok dologra őket is sikerült átszoktatni. ☺ A párom a mellet, hogy mindenben támogat, elkezdet lejárogatni velem edzeni is.☺ Szóval úgy tűnik, az életmódváltás ragályos! ☺ ☺

Úgy érzem sokat fejlődtem és tanultam is az elmúlt hónapokban. Igyekezni fogok az elsajátított ismeretekre alapozva a továbbiakban is ilyen aktív maradni, tovább fejlődni és erősen kacérkodom a CrossFitezés gondolatával is.

Nagy köszönettel tartozom Miminek a sok-sok rám fordított időét, türelemért, a precízen összeállított programokért! A program számomra nagyszerű lehetőségnek bizonyult, hogy elinduljak egy olyan egészségesebb, sportos életmód útján, ami ésszerű és hosszútávon is tartható. Ráadásul az eredmény sem marad el! Persze nem egyik-pillanatról jön, és sokat kell küzdeni érte. De pont ez benne a szép! Ez az, amire az ember büszke lehet!

Aki nem egynyári formára, hanem egészséges, sportos fizikumra vágyik, amire az év bármely napján, akár karácsony után is elégedetten nézhet, annak mindenképp ajánlom, hogy vegyen részt ilyen programban. ☺

Rengeteg kitartást és sikert kívánok Mindenkinek! Külön hajrá a Tavaszi megújulóknak! :)"

Nagyon örülök, hogy hozzájárultam Andi fejlődéséhez, nekem is hatalmas élmény volt, amikor láttam, hogy egyre jobban mennek a gyakorlatok, különös tekintettel a 85 kg-s deadliftre, a fél húzódzkodásra és a gyönyörű tolódzkodásokra. :) Andinak további sok sikert kívánok az edzésekhez és ha minden igaz, a közös munka is folytatódik!

Andi blogbejegyzései: