Kesudiós-mogyorós-répás keksz 2015


Tavaly nagyon sokat kísérleteztem a karácsonyi sütikkel, már kb. egy hónappal előtte elkezdtem... Most csak 1-1,5 héttel az ünnepek előtt kezdtem sütögetni, addig semmi ihletem nem volt. Több tavalyi receptet is előszedtem, kicsit módosítottam. Ez most a tavalyi Sárgarépás-kesudiós, fehérjekrémes sütim egy picit új változatban. Most nagyobbak, kicsit más az összetétel és nincsenek összeragasztva. Lehet választani, melyik verzióhoz van kedved. ;)


HOZZÁVALÓK

  • 150 g sárgarépa
  • 100 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 100 g zabpehelyliszt
  • 100 g olajos mag, nálam ilyen az arány: 60 g kesudió, 40 g törökmogyoró
  • 50 g szezámmagliszt
  • 50 g vaníliás fehérjepor (Scitec Fourstar proteint használtam, ami kevert, kazeint is tartalmaz, így sűrű - más kazeinnel is működnie kell)
  • 50 g édesítő (eritrit + stevia keveréke, 4x édesebb a cukornál)
  • 125 g cottage cheese, vagy túró
  • 25 g kókuszzsír
  • mézeskalács fűszer
  • 1/2 narancs leve + kis citromlé
Díszítés: vízzel sűrűre kikevert fehérjepor, 20 g 74%-os étcsoki + 5 g kókuszzsír



ELKÉSZÍTÉS

A répát apró lyukú reszelőn reszeld le, a magokat daráld le, majd keverd össze őket a lisztekkel, fehérjével és édesítővel, fűszerrel. A cottage cheese-et turmixold össze az olvasztott kókuszzsírral. Add a száraz összetevőkhöz és kezdd el összegyúrni a tésztát. Narancs- és citromlé hozzáadásával tudod elérni a jól gyúrható, nyújtható állagot.
Sodord ki viszonylag vékonyra, majd szaggass belőle tetszőleges formákat.
180 °C-ra előmelegített sütőben süsd őket, míg barnulni kezdenek. Akkor vedd ki, majd jöhet a díszítés. Én csokit olvasztottam kókuszzsírra és ebbe mártogattam őket, majd sűrűre kikevert fehérjeport adagoltam kis díszítő fecskendőbe és azzal rajzoltam rájuk mintákat. 

Nekem 65 db nagyobb szivecském lett, 1 db 36 kcal-t tartalmaz a díszítéssel együtt.




Több hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!