Répás proteinmuffin fehérjés sajtkrémmel


Sok répatorta és –muffin recepttel találkoztam már hagyományos és reform változatokban is, de valamiért mindig idegenkedtem tőle. Most viszont valami húsvéti sütit szerettem volna készíteni és a húsvéti nyuszi kapcsán a répás sütik népszerűek ezen az ünnepen.
A legtöbb répatorta sok olajat tartalmaz és darált diót. Én bár a magvakat szeretem, valamiért tésztába darálva nem rajongok értük. A sok zsiradékot pedig eleve el akartam kerülni, így kellett bele valami, amitől jobb lesz az állaga és íze: a banánra esett a választásom és utólag azt kell mondjam, nagyon jól választottam.
Nagyon finom lett a süti, magam is meglepődtem rajta, mert nem gondoltam, hogy egy répás süti ilyen jó lehet.  Nagyon kellemes csalódás volt, úgyhogy mindenképp meg kell osztanom a receptemet.
A tésztához darált zabpelyhet használtam még, valamit Peak protein palacsinta port, amit kifejezetten szeretek sütikbe tenni, mert jó ízt és tápanyagtartalmat ad nekik.
A díszítés egy fehérjeporos-krémsajtos krém, úgyhogy egy kifejezetten hasznos tápanyagokban dúskáló édesség ez a répás cupcake.

HOZZÁVALÓK

(9 kisebb muffin)

50 g darált zabpehely vagy zabpehelyliszt
50 g Peak protein palacsinta por
1 közepes répa (80-100 g)
1 közepes banán (80-100 g)
1 tojás
20 g 4x erősségű eritrit alapú édesítő
10 g kókuszolaj
1 csipet só
fahéj
1 tk. sütőpor

A tetejére:
75 g light krémsajt
20 g vaníliás Yummy protein (vagy más, sűrű állagú fehérjepor)
vanília, reszelt narancshéj
víz


ELKÉSZÍTÉS


A répát reszeld le apró lyukú reszelőn, majd add hozzá a zabpehelylisztet és a palacsintaport. A tojást, az édesítőt, a kókuszzsírt és a banánt turmixold össze, majd add hozzá a zabos-répás keverékez. Az egészet keverd össze, ízesítsd fahéjjal, egy csipet sóval (ez jobban kihozza az édes ízt) és adj hozzá egy teáskanálnyi sütőport is.


A masszát adagold szilikon muffinformákba, majd 150 °C-ra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt süsd készre. Ha szépen feljönnek a muffinok, ellenőrizd tűpróbával, így látni fogod, mikor jók.
Közben készítsd el a krémet a tetejére: a krémsajtot keverd össze proteinporral, ízesítsd valódi vaníliával, vagy aromával és reszelt narancshéjjal. Adj hozzá annyi vizet, amennyit felvesz, de vigyázz, nem lehet kicsit se folyós! Töltsd habnyomóba és a készre sült muffinok tetejét díszítsd ki vele. A végén szórj rá még egy kis reszelt narancshéjat dísznek. Tálalás előtt tedd a hűtőbe, hogy a krém összeálljon a tetején.

Jó sütizést!

TÁPANYAGTARTALOM
1 db süti 94 kcal-t, 6 g fehérjét, 9 g szénhdirátot és 3 g zsírt tartalmaz.



A cikket a Peak oldalára írtam.